Muzeum Novojičínska se snaží dětem základních a mateřských škol přiblížit, jak úroda ovlivňovala život lidí před osmdesáti až sto lety.
Eva Sulovská, pracovnice Muzea Novojičínska
“Jak je uchovávali, co všechno museli vlastně vypěstovat, aby byli soběstační, takže seznamujeme děti se zpracováváním různých plodin a podobně,”
anketa: děti z novojičínských základních škol
Málokdo z dětských návštěvníků si dovedl představit třeba dřívější postup výroby látek ze lnu - možná jen z pohádky o krtkovi.
Eva Sulovská, pracovnice Muzea Novojičínska
Poutavý byl také výklad etnografky týkající se techniky mlácení obilí.
Anna Hrčková, etnografka Muzea Novojičínska
Pavla Stanislavová, učitelka ZŠ Komenského 68 Nový Jičín
“Vzhledem k tomu, že momentálně probíráme ve čtvrtém ročníku okres Nový Jičín, tradice, tak jsme přijali pozvání do muzea, abychom se seznámili s plodinami, které se pěstovaly v našem okrese,”
Program byl zaměřen také na botaniku. Malí posluchači si mohli zapamatovat, že na Novojičínsku se dříve hodně pěstovalo právě lněné semínko a pohanka.
Eva Sulovská, pracovnice Muzea Novojičínska
“Tady máme plodiny, které zpracováváme, používáme v kuchyni, luštěniny, obiloviny, ořechy a semínka, které děti nikde takto samostatně nevidí. Takže se snažíme alespoň o to, aby poznaly tu pohanku, která je pro náš kraj tradiční,”
Kromě alternativní výuky přírodovědy a vlastivědy spojily děti hodinu v muzeu také s výtvarnou výchovou - vyrobily si z listí a kaštanů ježky.