Místa v aule radnice zaplnili studenti zdejších středních škol a také část lidí z veřejnosti. Město v tomto čase zvýšených nákupů připravilo otevřený seminář na téma Obrana spotřebitele.
“Vybíráme vždy takovou cílovou skupinu lidí, které by mohla být určitými obchodními vztahy ohrožena. Po starší generaci, kterou jsme seznámili s problematikou šmejdů, různých nátlakových nepoctivých obchodníků a řemeslníků, tak jsme se rozhodli, dát teď informace mladé generaci. A to o tom, jaké zákeřné možnosti jsou při prodeji a obchodování na internetu, kdy tedy není kontakt s podnikatelem přímo,” vysvětlil Stanislav Bartoň, Obecní živnostenský úřad Nový Jičín.
“Pokud nakupuji přes internet poprvé, bylo dobré mít doporučení známých nebo rodiny. Potom se také podívat na různé recenze na internetu. A pokud už chci nakoupit přes obchod, který neznám, tak bych doporučovala hlavní pravidlo, a to neplatit platební kartou nebo přes účet, ale vzít zboží na dobírku. V tomto případě platíte, až zboží přijde. Samozřejmě nikdy není stoprocentní, jestli vám přijde to správné zboží, ale přece jen je to nějaká větší jistota,” uvedla Marcela Reichelová, předsedkyně SOS Moravy a Slezska.
Účastníci také dostali rady, jak uspět při reklamacích a jaké povinnosti podnikatelé ve sféře obchodu mají.
“Zatím mám s nakupováním přes internet jenom dobré zkušenosti,” sdělila mladá posluchačka. “Prozatím kladné, nakupuji často přes internet, i splacením dopředu, když je to ověřený obchodník,” přidal se spolužák.
“Je to určitě zajímavé téma do výuky ekonomických předmět. určitě pro všechny,” podotkla Ivana Dorazilová, SOŠ Educa, Nový Jičín.
Tyto semináře ve spolupráci se sdružením obrany spotřebitele pořádá město dvakrát do roka. Vstup je bezplatný.