Jedno z nejfrekventovanějších míst v centru města, co do počtu aut i chodců - křižovatka ulic K nemocnici a Generála Hlaďo s výjezdem z Masarykova náměstí.
“Auta zůstávají stát, tak se mi přechází dobře,” sdělila starší žena. “Mi to nevadí, když jsou všude přechody,” přidala se další chodkyně.
I když lidé v minianketě reagovali takto, jiní chodci mají daleko horší zkušenosti. Třeba žena s dítětem v záběru kamery městské policie.
Město tu tzv. kruháč, zejména i pro lepší plynulost dopravy, plánuje řadu let. Teď jej postaví společně s Moravskoslezským krajem, který je vlastníkem hlavní komunikace.
“Dohoda zní takto, že město Nový Jičín zafinancuje tu projektovou část, samotnou realizaci povede Moravskoslezský kraj. A my se v té realizaci budeme podílet v té chodníkové části a v přechodech pro chodce,” potvrdil Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína.
Radnice už vybrala dodavatele projektové dokumentace, ta by měla být hotova na jaře. Přijde na 459 tisíc korun bez DPH. Předpokládané náklady na realizační část stavby jsou zhruba 8 milionů korun bez daně. To je částka, kterou by měl investovat kraj.
“Abychom tento smluvní vztah zrealizovali, tak jsem požádali Moravskoslezský kraj o uzavření memoranda, které by vymezilo jednotlivá práva a povinnosti obou stran v rámci tohoto projektu,” uvedl Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína.
Samotná stavba této deváté okružní křižovatky na území města by se měla uskutečnit v 2021.
Původně tu, už i bývalé vedení radnice, plánovalo jednoduchou tzv. lepenou křižovatku, která by byla co se týče nákladů levnější, nicméně méně kvalitní.
“Ustupujeme od této tzv. lepenky, chceme plnohodnotný kruháč. Důvodem je jeho lepší funkčnosti i estetičnost. Je pravdou, že v předešlých letech tam byl vysoký náklad na odstranění inženýrských sítí, a tento způsob technologicky umožňoval umístit nad nad liniovou stavbu. V současné době došlo k dohodě s SmVaK a tyto liniové stavby jsou odstaveny mimo stavební část budoucího kruhového objezdu,” vysvětlil starosta.
Na území města je v současné době 8 okružních křižovatek, z toho pět na hlavním tahu na silnici 1/57, které letos Ředitelství silnic a dálnic rekonstruovalo.