Studie potvrdila, že obchvat Kunína je potřeba. Souhlasí s ním i Nový Jičín

Novojičínské zastupitelstvo podpořilo novou verzi plánovaného obchvatu Kunína. Výstavba nové propojky by odklonila i část dopravy z města.

Obchvat Kunína je s různými přestávkami probírán od roku 1993. Od té doby hustota dopravy na hlavním tahu z Opavy na Valašské Meziříčí a nyní i přivaděči k dálnici D1 několikanásobně stoupla. První verze objízdné trasy, vedoucí těsně za obcí Kunín, byla do územního plánu zaznačena v roce 1998. Pro Nový Jičín byla spíše nevýhodná, protože počítala s napojením na ulici Svatopluka Čecha. Před dvěma lety ale vznikla na podporu obchvatu petice, jejíž iniciátoři sami hledali i jiná řešení. 

“Jsem strašně ráda, že jsme přesvědčili na všech orgánech, kde jsme jezdili, ať to bylo ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Policie České republiky, že jsme přesvědčili tyto úředníky, A hlavně jsme rádi, že nás vyslyšeli na krajském úřadě,”  uvedla Oldřiška Navrátilová, petiční výbor za obchvat Kunína   

“Na základě této petice vyčlenil Moravskoslezský kraj finance a zpracoval studii potřebnosti obchvatu a navrhl čtyři varianty. Naše zastupitelstvo podpořilo variantu A1,” sdělila Dagmar Novosadová (SNK “KUNÍN - NÁŠ DOMOV”), starostka Kunína. 

Podpořilo ji také  novojičínské zastupitelstvo. Současná verze obchvatu by měla vést směrem od dálnice D1 východně podél Kunína a Šenova u Nového Jičína k nájezdu z ulice Suvorova na silnici I/48. 

“Díky tomu obchvatu se vyhnout auta v podstatě městu Nový Jičín, protože auta, která pojedou do průmyslové zóny, budou moci z této křižovatky přímo najet do průmyslové zóny, nebudou se muset prodírat centrem města,” podotkl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína. 

Studie, kterou kraj zadal vypracovat odborné firmě, hovoří o tom,  že po silnici I/57 v Kuníně projede v pracovní dny směrem na Nový Jičín zhruba 12 tisíc vozidel. 

“Studie ukázala, že Kunínem projede velké množství aut a obchvat údajně přinese až 60 procentní odklon dopravy, přičemž 40 procent by mělo být nákladní. Je to úplně jiný výsledek, než nám tvrdili ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, kteří s obchvatem nepočítali. Počítali s vypuštěním obchvatu  z územně plánovacích dokumentací,” konstatovala starostka Kunína.   

“Kdybych to měla opravdu shrnout, tak bych řekla, že pravda a práce kunínských občanů zvítězila nad částečným nepochopením nebo nechutí řešit ty problémy nás občanů,” uzavřela iniciátorka petice Oldřiška Navrátilová.

K potřebnosti obchvatu a k navrženým variantám se budou ještě v  prosinci vyjadřovat zastupitelé Šenova u Nového Jičína. Dále bude na Moravskoslezském kraji, aby nechal zpracovat změnu zásad územního rozvoje. K výstavbě obchvatu by mohlo dojít do deseti let. 




Zdeněk Šopík, s.r.o.
Nový Jičín
od 23 000 Kč do 30 000 Kč

Detail

Dalibor Seidler
Nový Jičín
od 14 740 Kč

Detail

Kurare, s.r.o.
Nový Jičín
od 13 400 Kč

Detail

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků