První zmínky o obchvatu Kunína na Novojičínsku pochází z roku 1993. Od té doby hustota dopravy na hlavním tahu z Opavy na Valašské Meziříčí a přivaděči k dálnici D1 několikanásobně stoupla. Před dvěma lety vznikla na podporu objezdu petice. Reagovala na ni obec i Moravskoslezský kraj.
“Jsem strašně ráda, že jsme přesvědčili na všech orgánech, kde jsme jezdili, ať to bylo ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Policie České republiky, že jsme přesvědčili tyto úředníky, A hlavně jsme rádi, že nás vyslyšeli na krajském úřadě,” uvedla Oldřiška Navrátilová, petiční výbor.
“Na základě této petice vyčlenil Moravskoslezský kraj finance a zpracoval studii potřebnosti obchvatu a navrhl čtyři varianty. Naše zastupitelstvo podpořilo variantu A1,” sdělila Dagmar Novosadová (SNK “KUNÍN - NÁŠ DOMOV”), starostka Kunína.
Ta by měla vést směrem od dálnice D1 východně podél Kunína, Šenova u Nového Jičína k nájezdu z ulice Suvorova na silnici I/48 v Novém Jičíně. Podpořilo ji i novojičínské zastupitelstvo.
“Díky tomu obchvatu se vyhnout auta v podstatě městu Nový Jičín, protože auta, která pojedou do průmyslové zóny, budou moci z této křižovatky přímo najet do průmyslové zóny, nebudou se muset prodírat centrem města,” podotkl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína.
Nyní je nutné, aby Moravskoslezský kraj zpracoval změnu zásad územního rozvoje. K výstavbě obchvatu by mohlo dojít do deseti let.