Nové jízdní řády platí na všech linkách ODIS v Moravskoslezském kraji od 15. prosince. Většinou došlo pouze k drobným úpravám, zejména časů, a to dle požadavků měst a obcí.
“My jsme od léta jednali s krajským úřadem jednali o několika pozitivních úpravách a některé z nich už jsou v tomto přehledu zapracovány,” uvedl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína.
Novinkou, která pomůže obyvatelům Loučky, je změna na lince 616. Ta jezdí z Nového Jičína k železniční stanici do Polomi. Dosud ji autobusy absolvovaly po silnici I/48, nyní vede její trasa přes Loučku.
“Tím pádem přibude ve všední dny osm párů spojů. Tato změna navíc umožní občanům Loučky nové spojení mezi Loučkou a Kauflandem,” sdělil místostarosta.
“My jsme rádi za každý nový spoj, který tady bude jezdit, protože jsme velké sídliště. Dříve jsme od města dostávali nějaké avízo, abychom jako osadní výbor dali připomínky ke změně jízdního řádu. Teď už to není, ale ani jsme nedostali od občanů žádné podněty, co by chtěli, aby se v jízdním řádu změnilo,” podotkl Jaroslav Kotas (KSČM), předseda osadního výboru v Loučce
ankety: cestující
“Já moc autobusem nejezdím, výjimečně tak jednou za čtvrt roku,”
“Tak, jak to jezdí, mi to vyhovuje,”
Pro lepší komfort cestujících byl v Loučce u zastávky Restaurace Koruna nainstalován nový informační panel. Zafinancoval jej Moravskoslezský kraj. Městu se dále s krajem podařilo znovu vyjednat mimořádné večerní spoje po dvou velkých akcích, Pivobraní a Městských slavnostech.
“Tak jako každý rok pojedou do Loučky, Kojetína, Straníku, Bludovic a nově také do Žiliny. Tam dříve nejezdily, protože o to nebyl zájem, ale v poslední době si o ně místní občané také řekli,” doplnil Ondřej Syrovátka.
“Občané využívají těchto mimořádných spojů, je to dobré, nemají se jak jinak dostat domů,” potvrdil Jaroslav Kotas.
Naopak pro malou vytíženost jsou zrušeny některé půlnoční spoje z Frýdku-Místku do Nového Jičína a zpět.
Co se týče ceny jízdného v zóně 70 Nový Jičín mírně zdražila z 12 na 13 korun za jednorázovou jízdenku. Pokud mají lidé vyřízenou kartu ODIS, platí stále 9 korun. Navýšilo se i dlouhodobé jízdné, například cena měsíční jízdenky se zvedla z 235 na 240 korun.
“Věci, které ještě nejsou uzavřené, kde s krajem dále jednáme a vypadá to nadějně, je linka, kterou bychom chtěli zřídit od železniční stanice z Hranic na Moravě do Nového Jičína, Příbora a Kopřivnice. Toto spojení by nahradilo nedostatečné železniční spojení do našich města,”
Dále se také město snaží obnovit zřízení ski nebo cyklobusu do Beskyd, který by společně zafinancovalo s Kopřivnicí, Příborem a dalšími obcemi na trase.