Podle současných jízdních řádů se městské elektrobusy řídí v Novém Jičíně čtyři roky. Jejich aktualizace reaguje na potřeby cestujících, aby lépe navazovaly třeba na vlakové spoje nebo příměstské autobusy. Úpravě jízdního řádu přecházel sběr informací a požadavků od občanů. ti se mohli v říjnu vyjádřit už na druhém veřejném projednání.
Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Nejprve se uskutečnilo veřejné projednání v září, kde jsme naznačili základní změny. Následně vznikl dotazník, který byl ve zpravodaji. Sešlo se nám poměrně hodně odpovědí, skoro tři sta, za což občanům děkuji, protože ty podněty jsou důležité a jsou zapracovány v těch návrzích jízdních řádů, které už jsou nyní k dispozici.”
Návrhy změn v jízdách městských autobusů včetně názorů občanů získaných z dotazníku jsou zveřejněny na webu města.
Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “I z dotazníku vyplynulo, že asi nejpožadovanější změnou bylo doplnění zastávky, což už tedy není Nový Jičín, je to Šenov, ale je to kousíček. Tato zastávka byla prozatím doplněna do jízdního řádu linky 603.”
Dalším požadavkem bylo přímé napojení Loučky s místní částí Kojetín, odkud lidé vyráží na procházky Na Svinec nebo Čerťák.
Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Zatím ještě tuto trasu nemáme přesně definovanou. Existuje varianta, že by se jelo z Loučky přímo přes Bochetu na Kojetín. A nebo, aby ten autobus jel z Loučky přec centrum města a potom na Kojetín. Pak jsou tam nějaké drobnější změny, třeba doplnění zastávky Sokolovská blízko náměstí. Tam budou zastavovat téměř všechny spoje, které tam projíždí.”
Aktualizaci jízdních řádů zpracovává pro město krajský Koordinátor ODIS, který řeší i příměstskou dopravu. Městská a příměstská doprava jsou jako spojka mezi Novým Jičínem a jeho místními částmi za stejné jízdné.
Martin Večeřa, vedoucí plánování dopravy, Koordinátor ODIS: “Dosud ty jízdní řády moc koordinovány nebyly a snažili jsme se tu koordinaci povýšit. Typickým příkladem je například relace z Loučky do centra Nového Jičína, kde máme hodně příměstských spojů. Snažili jsme se doplnit systém městské dopravy doplnit tak, aby cestující mohli využívat i spoje příměstské. Je možné, že tam dojde i k nějakým úpravám v trase, případně v časech, aby cestující mohli lépe využívat spoje, které tady máme.”
účastníci veřejného projednání:
“Jako občana Kojetína mě zajímá samozřejmě, jestli děti budou stíhat autobus, aby se dostaly do školy a ze školy,. A občané, kteří nevyužívají auto, jestli se dostanou do práce a zase zpět.”
“Bydlím na hřbitovní, a budou tam jezdit jenom ráno a odpoledne, tak by mě zajímalo, jestli z 602 bude čekat ta 601 na lidi ze Hřbitovní, aby se dostali do nemocnice.”
Martin Večeřa, vedoucí plánování dopravy, Koordinátor ODIS: “V oblasti ulice Hřbitovní, případně Suvorovovy, tam jsme také vyslyšeli požadavky. Byly větší požadavky, aby více spojů jezdilo na ulici Hřbitovní, co se týká příměstské dopravy, to znamená, že my zvýšíme počet spojů kompletně veřejné dopravy na ulici Hřbitovní.”
Další požadavky byly třeba i na minutové posuny některých spojů. Nový jízdní řád městských autobusů by měly vejít v platnost spolu s tím celostátními 12. prosince.