Projekt Atraktivní Nový Jičín odráží snahu radnice pečovat o architektonické hodnoty města. K prioritám patří i lepší využívání veřejného prostoru. Jedním z konkrétních kroků je úprava výloh městského domu na ulici 28. října, který se nedaří pronajmout a je několik let prázdný.
Radka Bobková, vedoucí Návštěvnického centra Nový Jičín - Město klobouků: “Zhruba před rokem jsme se nechali inspirovat manuálem označování provozoven a reklamy, takzvaný Atraktivní Nový Jičín, který má za úkol vhodně kultivovat veřejný prostor. Ulice 28. října je jednou z hlavních tepen městské památkové rezervace, proto i tento nebytový prostor s těmito výlohami si zasloužil tuto modernizaci.”
Realizátorem projektu Atraktivní Nový Jičín, který mimo jiné dává podnikatelům návod, jak označovat své provozovny a řešit reklamu, a designérem těchto výloh je Petr Čaník.
Petr Čaník, realizátor projektu: “Tady tomu projektu říkáme Atraktivní výlohy, který navazuje na projekt Atraktivní Nový Jičín, kdy jsme se společně s městským architektem Martinem Maternou snažili podchytit a kultivovat ten veřejný prostor v centru Nového Jičína. A chtěli jsme na to navázat dalšími projekty a toto je jeden z nich.”
Výlohy v centru tak město využilo ke své propagaci.
Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Například je tam popis toho, jak bude vypadat zpřístupnění kostelní věže, které se chystá na příští rok, a potom taky je to využito na prezentaci jednak novojičínských podnikatelů, a také historie trhů v Novém Jičíně.”
Kromě toho je ve výkladních skříních i pozvánka do expozic Návštěvnického centra, a to prostřednictvím maket Kloboučníka Prokop a generála Laudona.