Pod dozorem policistů a zástupce BESIPU byl za úsvitu i přechod pro chodce mezi vlakovým a autobusovým nádražím v Novém Jičíně. Také v tomto městě došlo v lednu ke dvěma nehodám mezi chodcem a vozidlem.
Filip Gregor, vedoucí Dopravního inspektorátu Nový Jičín, PČR: “Za dopravní inspektorát bychom chtěli apelovat na řidiče, aby se zejména za snížené viditelnosti v ranních a večerních hodinách věnovali řízení, a to zejména v blízkosti přechodů pro chodce, kde tyto střety hrozí.”
Chodci si přímo na místě vyslechli doporučení, aby kvůli své bezpečnosti nosili reflexní prvky i v obci, i když jim zákon tuto povinnost nestanovuje.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: “Vesměs v tom městě nebo v obci řeší chodci reflexní prvky velice málo. Většinou spoléhají na to, že jsou po chodníku nebo po osvětleném úseku, takže tam opravdu velice málo se setkáváme s tím, že by měli reflexní prvky.”
Dalším problémem je i to, že ne všechny přechody pro chodce jsou dobře osvětlené a pokud se silnice za tmy po dešti navíc leskne, řidiči mnohdy nemají šanci přecházející osobu včas zahlédnout.
Filip Gregor, vedoucí Dopravního inspektorátu Nový Jičín, PČR: “Za dopravní inspektorát bychom si chtěli provést revizi těchto přechodů a upozornit vlastníky komunikací a dát jim podnět, aby se snažili tyto přechody nějak rekonstruovat.”
Základem bezpečného přejití silnice podle dopravních expertů je také oční kontakt mezi řidičem a chodcem.