Projekt Škatulení přivezla do Beskydského divadla taneční skupina Mirky Eliášové. Tato choreografka je velkou osobností dětské tvořivé taneční výchovy, působí jako pedagog na katedře tance Akademie múzických umění, nejčastěji jsou v Praze její taneční představení uváděna v divadle Ponec. Teď, na pozvání základní umělecké školy, přivezla své Škatulení do Nového Jičína.
Ilona Rudelová, taneční obor ZUŠ Nový Jičín: “Je to představení interaktivní, ve kterém spolupracují děti společně s profesionálními tanečníky, a jsou do toho představení v podstatě vtaženy s spoluvytvářejí to představení.”
Mirka Eliášová, Eli a kol.: “To nás na tom právě baví, že je to v podstatě pokaždé jiné představení. Vzniklo to proto, že jsme kdysi dělali workshop s dětmi s krabicemi a zjistili jsme, že je to úžasný materiál. Je to úplně obyčejná krabice, do které děti mohou vkládat svoji fantazii a rozvíjí je to pohybově i mentálně.”
Projekt je určen menším dětem od 6 do 10 let, z novojičínských žáků tanečního oboru se do něj během dvou představení zapojilo 85 dětí.
Mirka Eliášová, Eli a kol.: “To představení má obrazy, které jsou vždycky stejné, a v některých obrazech je větší část té dětské interakce a v některé menší.”
Ilona Rudelová, taneční obor ZUŠ Nový Jičín: “Má nádhernou vizuální stránku, pracuje se s promítáním s dataprojektorem, a najednou jsme se ocitli na nádraží, na sídlišti, v lese, v pralese, doma v pokojíčku, kdy se prolínala jedna akce za druhou, Děti byly spontánní a reagovaly úplně přirozeně.”
Ema Malířová, taneční obor ZUŠ Nový Jičín: “Líbilo se mi to moc, hlavně ty krabice, to bylo super. Možná bych je chtěla i domů.”
Hana Tovaryšová, taneční obor ZUŠ Nový Jičín: “Byl to hrozně moc dobrý nápad s těmi krabicemi, a že jsme tam netančili jen my, ale i ostatní.”
Mirka Eliášová, Eli a kol.: “Děti byly úžasné, jednak jsou to taneční děti, takže je vidět ta taneční zkušenost, ale byly velmi pozorné a krásně se napojily. Takže to byl i pro nás pěkný zážitek.”
Ilona Rudelová, taneční obor ZUŠ Nový Jičín: “My jako škola, samozřejmě kromě těch technických zdatností a tanečních dovedností, dáváme velký důraz na to, aby děti byly rozvíjeny i po té stránce duševní, aby samostatně tvořil a rozvíjela se jejich fantazie.”
Děti si nakonec mohly z krabic vyzkoušel postavit nejvyšší věž. Pro ty, kteří by chtěli začít počítat, uvedeme, že celkem bylo na pódiu těchto papírových rekvizit 61.