Takto vypadalo logo Beskydského divadla na konci padesátých let. V současné době mají lidé vžitý jeho tvar užívaný posledních asi 13 let. A teď nastal čas zvyknout si na novou moderní vizuální identitu. Divadlo ji poprvé odprezentovalo na propagačních materiálech, webu a sociálních sítích 3. února.
Jiří Močička, ředitel Beskydského divadla: “Hlavní změnou byla změna obecně marketingové komunikace, máme tady vlastně nově i marketingové oddělení, a chtěli jsme, ať to logo je více flexibilní, ať ho můžeme více aplikovat v rámci sociálních sítí. To staré logo už tak ohebné nebylo, ačkoliv jsme se o to trochu pokoušeli. Takže nás to dovedlo k tomu, vytvořit to logo nové. To základní logo s těmi oblouky má v sobě jistou noblesu a věříme, že bude nadčasové.”
Ředitel divadla a grafik Jan Bartoň se postupně shodli na tom, že stěžejní pro podobu nového vizuálu bude prvek jedinečný a příznačný pro budovu divadla, a ten v interiéru objevili.
Jiří Močička, ředitel Beskydského divadla: “Našli jsme lustry akademického sochaře Jiřího Boháče. Ty lustry jsou konkrétně v budově tři, nejdominantnější je středový lustr, který prochází dvěma patry, a který návštěvníci vidí, když vejdou do divadla jako první.”
Lustry tvoří stovky obřích zkumavek, které jsou v hlavním svítidle spojeny po dvou a jejich konce tvoří symbolické “bé”. A právě ty se staly inspirací pro základ nového loga.
Jan Bartoň, autor grafického vizuálu: “My jsme si udělali nějaký brainstorming s panem ředitelem, vytvořil jsem nějaké první skicy, které vycházely z toho předchozího tradičního loga, že se bude opírat o to BD. Ale pak jsem nějakou cestou došli až po ty zkumavky, které jsou ve foyeru zavěšené jako lustr. Prostě chtěli jsme to mít živější a variabilnější a to logo v té ploše funguje i jako výřez a dá se s tím dále modelovat. Je to fajn tvar.”
Základní forma loga je pak třeba výřezem pro fotografie na plakátech.
Jan Bartoň, autor grafického vizuálu: “Dá se s tím pracovat různě, dá se to probarvovat, je to něco úplně jiného, než to bylo a myslím, že to zaujme. Tedy já si to myslím, někomu to možná přijde triviální, strašně jednoduché, ale právě v té jednoduchosti je ta síla toho.”
Jiří Močička, ředitel Beskydského divadla: “Věříme, že nový vizuální styl Beskydského divadla je atraktivní, že diváky zaujme, zvláště asi i svou barevností, a doufáme, že podtrhuje jakoby novou dynamiku, kterou se snažíme do divadla i v rámci dramaturgie vnášet.”
Za zmínku stojí, že nový vizuál se promítá třeba i do takových detailů, jako jsou nápojové lístky bufetu, a protože nedílnou součástí novojičínské scény je divadelní klub, tak je z tvaru zkumavek poskládáno i logo legendární Múzy.