Poznat něco z historie Nového Jičína, spolehnout se na logické myšlení a zažít dobrodružství - to jsou hlavní atributy šifrovací hry „Příběh na náměstí“, která byla spuštěna počátkem léta.
Radim Mohler, spoluautor projektu Exit game: “Venkovní hra „Příběh na náměstí“ je postavena příběhově na skutečném vrahovi Martinu Leciánovi, který se tady ve městě pohyboval v roce 1920, byla tady zavřený v šatlavě, a to je dějová linie. Ovšem hra je postavena na tom, aby se hráči i něco naučili nejen o historii, ale i o současnosti Nového Jičína.”
Průvodcem hry je speciální výtisk novin „Novojičin“, místo článků obsahuje šifry, hádanky, úkoly a další výzvy. Zahrát si mohou i jednotlivci, ideální ovšem je vytvořit dvou až šestičlenný tým, tak jako to udělali i školáci z Jubilejní.
Karolína Pangerlová, ZŠ Jubilejní, účastnice hry: “Teď jsem začali, ale už jsme na dobré cestě, za chvilku vyjdeme k nějaké Marušce. Líbí se mi to a asi si tu zajdu i s rodiče.”
Vendula Ševčíková, ZŠ Jubilejní, účastnice hry: “Daří se nám dobře, jsme na dobré cestě a teď se soustředíme na osmisměrku.”
Celá trasa hry pak vede převážně pod podloubím historického centra, díky čemuž je přístupná za každého počasí a kdykoli během dne.
Radim Mohler, spoluautor projektu Exit game: “Na náměstí se nachází čtyři trezory, jeden přímo před vstupem do exit game, další tři jsou dovedně skryty, aby je nenašla veřejnost, a po otevření trezorů získávají hráči trofej Exit game, kterou si odnášejí na památku.”
Čeněk Čechmánek, ZŠ Jubilejní, účastník hry: “Už máme pár věcí hotových, teď vyluštíme osmisměrku, z toho získáme nějaký kód, takže doufáme, že to budeme mít.”
Radim Mohler, spoluautor projektu Exit game: “Na náměstí je socha svatého Mikuláše, která má ve hře podstatnou roli. Protože hra je postavena tak, aby se dala hrát i bez přítomnosti našeho personálu. Svatý Mikuláš vždycky dovede hráčům napovědět a poradit. Přesný čas, jak dlouho hra trvá, se nedá říct. každý tým postupuje trošičku jinak, ve hře je několik paralelních příběhů a na hráčích je, jak se rozhodnou s postupem. A stejně tak se dá využít i zneužít smysl nápověd, je jen na hráčích, jestli budou chtít pouze napovědět nebo i řešení.”
Nicméně náročnost je postavena tak, aby hra poskytla nejméně dvě hodiny zábavy, maximálně zhruba šest hodin. Šifrovací výzva se dá ovšem i přerušit a pokračovat lze v kterýkoliv jiný den.