Bývalou železniční trať zničila blesková povodeň v roce 2009 a ta také uspíšila jednání o tom, zda je ještě vůbec rentabilní ji udržovat. Navíc návrat do původního stavu by vlastníka, Správu železniční a dopravní cesty, tehdy stál okolo sto milionů korun.
Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC: "Nějak nás to netěší, našim posláním je tratě udržovat a spíše se starat, aby vznikaly úseky nové, ale v tomto případě by opravdu bylo nerentabilní ten přibližně asi 10 km úsek obnovovat."
Snad nejzásadnější bylo získání příslibu vlastníka tratě o bezúplatném převedení nevyužívané vlečky na město a obce. A to už byl impulz pro město Nový Jičín, které přišlo s návrhem, aby se obce, kterých se budoucí cyklotrasa týká, sdružily do Svazku obcí pro vybudování cyklostezky. V Hostašovicích, Mořkově a Hodslavicích tento návrh zastupitelé již schválili, v Životicích o tom budou jednat 9. března a v Novém Jičíně 7. dubna.
Přemysl Kramoliš, místostarosta: "Samozřejmě, musím říct na rovinu, že pokud neseženeme dotaci, tak to nebude ve finanční situaci nikoho z nás vybudovat, všechno padne."
V souvislosti s rušením tratě je nutné vyřešit odstranění a likvidaci zbytku železničního srvšku.
Přemysl Kramoliš, místostarosta: "Buď požádáme o dotaci, nebo je to možné realizovat pomocí firem. Už se nám některé přihlásily, že by to zlikvidovaly zdarma s tím, že by se podílely na hodnotě kovového odpadu, a tím bychom ještě něco získali."
Tento proces je však záležitostí výběrových řízení a je nutné zdůraznit také to, že Svazek obcí pro vybudování cyklostezky musí nejdřív získat trasu do svého vlastnictví.