Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Na ZŠ FKT proběhlo vyhodnocení druhého ročníku projektu Pomáháme školám k úspěchu

  • Studénka,

Na Základní škole Františka kardinála Tomáška se sešli učitelé a ředitelé při vyhodnocení projektu Pomáháme školám k úspěchu. Jeho hlavní myšlenkou je spolupráce mezi školami, zkvalitňování výuky a sdílení zkušeností.

V uplynulém týdnu se sešli učitelé a ředitelé škol z různých koutů Moravskoslezského kraje u příležitosti vyhodnocení projektu Pomáháme školám k úspěchu. Jeho hlavní myšlenkou je zkvalitňování výuky na školách. Pedagogové si mezi sebou vyměňují zkušenosti a zkouší nové metody výuky.

Milan Stiller, ředitel ZŠ FKT: „Smyslem celého projektu je rozvoj nejenom čtenářské gramotnosti a pisatelství. Chceme aby se žák učil naplno a s radostí. Vyhodnocování, které se učíme jako učitelé je hlavním záměrem projektu. Hlavním záměrem je aby měli žáci v učení smysl, my jako učitelé jim pomáhali a aby dostali co nejvíc možností se rozvíjet.“
Miloš Šlapal, člen realizačního týmu: „Ta spolupráce spočívá v tom, že se školy třikrát ročně scházejí na dvou denních setkáních a také si třikrát do roka otevírají hodiny, kde učitelé navštěvují třídy a dívají se, jak se žáci učí.“

Na setkáních učitelé vyhodnocují výkony, zjišťují co by pomohlo dětem a co by se mohli společně učit.

Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Bruntál Okružní: „Spolupráce škol v rámci lokální sítě je velmi přínosná, stačí když učitel přijde do jiné školy, koukne a vidí. Samozřejmě i kritizujeme, tady ale nemáme co. Odsud čerpáme náměty. Vzájemné sdílení učitelů a ředitelů nás posouvá.“
Jiřina Hrbáčová, učitelka ZŠ Háj ve Slezsku: „Přijde mi to užitečné a přínosné, každá škola je jiná a potýká se s jinými problémy. Myslím si, že jsme si dobrou inspirací.“
Hana Kroupová, ředitelka ZŠ Nový svět: „Určitě nám to přináší inspiraci a společná setkání nám ukazují jak zkvalitňovat výuku. Minimálně je to příjemné setkávání s kolegy, kteří smýšlí jako my.“
Milan Stiller, ředitel ZŠ FKT: „My jako projektová škola máme pod sebou 10 připojených škol se kterými spolupracujeme. Každá z nich má svůj školní tým, který se stará o rozvoj těchto učitelských kompetencí na svých školách.“

Jednalo se o vyhodnocení již druhého ročník projektu a dohromady se sjelo na šedesát učitelů a ředitelů.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy