To je on: pejsek Korálek. Vypadá jako živý. A také živý, tedy neposedný je. Strážnice městské policie Petra Wittek Stonišová právě vypráví dětem příběh o tom, jak se Korálek ztratil a co všechno při tom zažil. A nebo spíš provedl, protože většinu věcí udělal špatně.
Pejsek nejprve utekl, v trolejbuse skákal po sedačkách a maloval na okno fixem, vzal si od cizího kluka sladkosti, a protože mu z nich nebylo dobře, usnul na skládce mezi odpadky. Naštěstí šel kolem strážník a pejskovi pomohl.
„Když poukazujeme na pejska Korálka, který něco dělá špatně a děti mu radí, jak to dělat správně, tak je to pro ně lépe zapamatovatelné a srozumitelné,“ říká Petra Wittek Stonišová, z Městské policie Opava, která besedu pro děti připravila.
Děti pozorně poslouchaly a pak znovu převyprávěly příběh tak, aby Korálek všechno udělal dobře. Naštěstí věděly, jak na to, a radily pejskovi, jak se správně zachovat. Před prázdninami se takové opakování hodilo. V tento čas jsou totiž děti příliš rozptýlené atmosférou volna a nejvíce neopatrné.
„Je potřeba takové věci opakovat, procvičovat v nových situacích, protože těch lákadel, které je mohou zaskočit je hodně,“ uvítala opakování bezpečného chování dětí učitelka ze ZŠ a PŠ Slezského odboje v Opavě Zuzana Melecká.
Některé situace si mohli malí posluchači i prakticky vyzkoušet. Třeba přecházení přes přechod pro chodce.
Na závěr školáci dostali omalovánky, které jim příběh pejska Korálka připomenuly. A kdo chtěl, mohl se s plyšovým kamarádem rozloučit pohlazením.