ČSAD Vsetín jako vítěz tendru přebral provozování autobusových linek s půlročním zpožděním, protože se kraji nepodařila po ukončení tendru s novým dopravcem včas uzavřít smlouva. Vstup nového dopravce do regionu neproběhl hladce. Kromě úvodních zpoždění museli cestující vzít v potaz i zrušení zastávky v Opavě na Bílovecké ulici.
„Cestující, kteří budou chtít z Opavy odjet, budou muset přijít až na východní nádraží. To je asi nejdůležitější změna, která se týká mnoha cestujících a mnoha linek,“ upozornil Aleš Stejskal, jednatel KODIS.
Zrušená zastávka Bílovecká je jedna z nevytíženějších opavských zastávek. Jsou zde podniky, škola i školka. Protože tato konečná zastávka leží na pozemku předešlého provozovatele příměstské přepravy, tak je potřeba jeho souhlasu s tím, aby sem autobusy ČSAD Vsetín mohly vjet a pak také využít přilehlou točnu.
„Podle aktuálních informací,které máme k dispozici, TQM nového dopravce do svého areálu nepustil. Nový dopravce jezdí jinou trasu, aby se mohl otočit. Prodlužuje se tak trasa a obtěžuje to občany v Kylešovicích,“ konstatoval náměstek primátora Opavy Michal Jedlička (KDU-ČSL).
Nový dopravce se tak prozatím otáčí kde se dá: na 3 km vzdáleném kruhovému objezdu, v ulicích mezi domy nebo i na točně hromadné dopravy.
„Hledáme teď spolu s městem jiné řešení, které bude přijatelné jak pro nás tai i pro město a obyvatele,“ komentoval situaci Jan Širc, provozní ředitel ČSAD Vsetín.
Kromě toho řeší dopravce také problém s nedostatkem řidičů. Asi polovinu z 95 potřebných šoférů přešlo dočasně do Opavy z jiných provozoven. Nicméně, po nových zaměstnancích firma intenzivně pátrá.