Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Vánoční ozdoby letos lidé nakupovali především přes internet

  • Opava,

Opavská Slezská tvorba, tradiční výrobce skleněných ozdob, přišla kvůli koronavirové krizi o třetinu zahraničních zakázek oproti loňsku. Zvedla se ale naopak poptávka tuzemských odběratelů, kteří využili především možnost nákupu přes e-shop.

Slezská tvorba pošle ročně do světa na půl milionu vánočních ozdob vyrobených ze skla. Polovina míří do zahraničí. Letos zůstala větší část produkce v republice. Zájem snížila koronavirová krize.

Jaroslav Veverka, vedoucí výroby, Slezská tvorba: „Poptávka byla poznamenaná, hlavně, co se týká exportu. Tam jsme měli pokles zakázek. Ale v tuzemsku je situace lepší, tak doufám, že celkový objem prodeje zůstane zachovaný, jako v minulých letech.“

Většina prodeje se ale přesunula na e – shop. A to kvůli vládnímu nařízení, které zavřelo na podzim obchody. Poptávka po dodávce koulí, zvonků, sněhuláků či medvídků tady stoupla o 40%. Velmi často si zákazníci objednávali baňky s věnováním či jménem. Malířce Lence Baranové prošly během posledních týdnů rukama stovky ozdob.

Lenka Baranová, malířka, Slezská tvorba: „Pevná ruka musí být, to by se jinak nedalo. A také trpělivost na to psaní.

Zájem o internetové nákupy byl tak velký že musel být ukončený už na začátku prosince, to aby mohla být zásilka doručena ještě do Vánoc. Každý den baličky vypravily k zákazníkům desítky krabic s křehkým zbožím.

Ludmila Košatá, balička, Slezská tvorba: „Snažíme se, aby byl obsah balíčku odolný proti rozbití. Aby to došlo zákazníkovi, aby byl spokojený, aby  ozdoby zůstaly v celku.“

Trendem letošních Vánoc jsou barvy bílá a stříbrná a nebo klasická červená. A také barevné retro vzory, které visely na vánočních stromcích před 30 lety.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy