Syn Kateřiny Skalíkové chodí do třetí třídy. O jeho návratu do školy přemýšlela a nakonec se rozhodla pokračovat v domácí výuce. Podle ní je požádování antigenního testu diskriminační.
Kateřina Skalíková, matka žáka 3. třídy: Takto se předpokládá, že dítě, které není testované, je nemocné. Což samozřejmě není pravda. Zároveň pokud se děti testují, tak nerozumím tomu, proč by měli sedět ve výuce v rouškách.“
Většina rodičů své děti do školy poslala a se samotestováním souhlasila.
Podmínkou účasti ve výuce je negativní výsledek testu. Jak odebrat stěr z přední části nosní sliznice radili učitelé. Žáci kvůli tomu museli přijít do školy o pár minut dřív. Přítomni mohli být i rodiče, kteří svým dětem s odebírání vzorků pomáhali.
Žáci třetí třídy byli ve škole naposledy před Vánocemi. Do lavic se vrátili po dlouhých čtyřech měsících. Většina se těšila.
Během úvodních hodin si spíš povídali. A pak se věnovali opakování učiva, které probrali při on-line výuce.
Učitelé se teď budou zaměřovat především na to, aby zjistili, jaké znalosti si děti z výuky od počítačů do školy přinesly. Zvýšenou pozornost budou věnovat těm slabším, kteří potřebují ještě něco dovysvětlit.
Část vyučování bude vedená venku. Žáci budou chodit na procházky a během příznivého počasí pak využívat venkovních tříd.