Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Reklamy je v ulicích příliš. V Opavě bude mít svá pravidla

  • Opava,

Opava se pustila do boje s reklamním smogem. Připravované nařízení má očistit fasády budov v centru od reklamních tabulí různých velikostí a barev, které chaoticky lákají na zboží nebo služby. Cílem není reklamu úplně zrušit, ale dát jí řád. Podobně to už udělali třeba v Ostravě, Brně nebo v Praze.

Centrum Opavy je už téměř tři desetiletí vyhlášeno městskou památkovou zónou. Vedle zdejších monumentálních staveb, jako je třeba Konkatedrála Nanebevzetí Panny Marie, některé obytné domy nebo Minoritský klášter, na sebe pozornost důsledně strhávají také reklamní poutače.

Petr Stanjura, hlavní architekt, Magistrát Opava: „Je to prostě absolutní vizuální chaos a vede to k jedné věci: abych byl viděn, musím přebít toho druhého.“

Přestože se reklama obrací k zákazníkům, které láká na zboží či služby, mnohdy je to spíš naopak. 

občan Opavy: „Je to všechno moc přeplácané, je toho hodně.“

Michal Poláš, architekt: „Reklama už zachytitelná pro lidi příliš není. Protože jí je tolik, že se stávají přehlcení reklamou. A snaží se to ignorovat.“

Nyní se chystá nařízení, které dá reklamnímu smogu v ulicích řád. Už před časem odborníci prošli město a zhodnotili stovku zdejších provozoven. Požadavkům na správné umístění reklamy vyhověla čtvrtina. 

Renáta Mrákotová, metodik vnitřního řízení úřadu, Magistrát Opava: „Záměrem je docílit vyšší estetické hodnoty v centru města. Protože zde máme mnoho křiklavých neestetických reklam.“

Regulaci reklamy musí ještě schválit rada města. Platit by mohla od příštího roku. 


Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy