V poslední době především kvůli koronavirové pandemii chybí ve vozech až čtvrtina cestujících. A to se, samozřejmě, odráží na tržbách. Za dobu trvání krize přišel dopravní podnik o 11 milionů korun. A vyhlídky nejsou příliš optimistické.
Zamýšlené zdražení jízdného by mohlo do rozpočtu přinést víc jak 4 miliony korun. Půjde o 10 – 15% navýšení ceny jízdenek s použitím bezkontaktního odbavení. Tikety placené v hotovosti u řidiče zdraží výrazněji, a to o polovinu.
Samotné zdražování jízdenek ale zřejmě ke zlepšení finanční situace dopravního podniku stačit nebude. Město bude muset přistoupit nejspíš také k optimalizaci veřejné dopravy. Ta bude vycházet z loňského průzkumu, který analyzoval intervaly jednotlivých linek, vzdálenost zastávek či koordinaci s ostatními dopravci.
Nové ceny jízdného v opavské MHD by měly začít platit od 1. března příštího roku. Zdražení jízdného budou muset ještě schválit zastupitelé na svém prosincovém zasedání.