Menší zácpy, méně aut v kolonách a konec výlukových linek městské hromadné dopravy. Díky provizornímu mostu na Ratibořské ulici v Opavě, je přesouvání po městě mnohem jednodušší a rychlejší.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Musíme poděkovat ŘSD a de facto i zhotoviteli, kteří termíny dodrželi. Zdržením jediným byly ty betonové nájezdy, je tam daný speciální beton, který by měl vydržet i mrazy i zátěž, která už v současné době je poměrně vysoká. Bylo to zdržení, de facto týdenní, kdy vlastně ten beton musel týden zrát, potom proběhlo odebrání vzorků a tlaková zkouška. Proběhla i zátěžová zkouška mostu a dopravní podnik přetáhl dráty, které musely být upraveny a připravil k provozu.”
anketa: obyvatelé Opavy: “Hlavně, že tu můžu jezdit autem už. Jezdím tady jen dopoledne, dopoledne to jde, odpoledne nevím, jak je špička kolem té 3. hodiny tak to asi bude tady z té křižovatky dost ucpaný. Úleva veliká proti tomu co bylo předtím.”
“Já tady moc často nechodím, takže sem tam, ale je to, nemusím to obcházet no.”
“Je to super, je fajn, že to tak rychle stihli, někdo nadává, ale podle mě je to fajn.”
“Akorát to mohlo být trochu širší pro pěší, protože když jdou dva vedle sebe nebo kočárek, tak musíte stát.”
“Já jsem ráda, bydlím tu v Kateřinkách, takže jo a obdivuji je, že to tak rychle stihli všechno.”
Po mostě se smí jezdit pouhých 20 km v hodině a zákaz na něj mají cyklisté, kteří by měli využívat lávku pro pěší. Téměř nikomu se ale z kola sesednout nechce.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Bohužel nám tady projel i nějaký ten kamion, který tady nemá co dělat. Většinou se jedná o zahraniční řidiče, kdy je asi navigace tady navede přímo. Ale myslíme si, že lidé jsou ohleduplní, využívají a dodržují zátěž, která je dána maximálně 10.8.”
Vjezd na most je tak povolen pouze osobním autům, vozidlům MHD a integrovaného záchranného systému.
Pavel Gebauer, ředitel MDPO: “Očekávali jsme s velkým zadostiučiněním spuštění nového mostního provizoria na Ratibořské ulici, protože jakoby trasování všech našich linek MHD v době povodní a po povodních do té soboty bylo samozřejmě výlukové a to cestující všichni spokojeni nebyli, protože prakticky jsme se do těch jízdních řádů nemohli nikdy vejít. Takže jsme rádi, že už jsme se dostali do těch správných kolejí tak jak má ta MHD jezdit."
Některé linky jezdily stabilně s až dvaceti minutovým zpožděním.
Pavel Gebauer, ředitel MDPO: “Město bylo kompletně ucpáno, doprava někdy i kolabovala, takže ten řidič samozřejmě nepřeskočí tu frontu před sebou, takže byli jsme v tom proudu vozidel taky. Takže bohužel jinak to nešlo.”
Stavba nového mostu začne příští rok na jaře a potrvá zhruba 5 měsíců.
Petr Popadinec (ANO). radní Opavy: “Profil mostu bude o něco výš než současný most, aby odolal povodním. Tím pádem dojde k úpravě i tady těchto nábřeží, které se budou muset přizpůsobit tomu vyvýšenému profilu mostu.”
Přípravné práce na demolici původního mostu budou probíhat za provozu na provizorním mostě, který bude před výstavbou nového mostu odstraněn.