David Witosz, místostarosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz: “Máme asfaltobeton i recykláty vysoutěženy. Asfaltobeton dokonce za nižší cenu než minulý rok, takže budeme moct za stejný peníze udělat mnohem více práce. Podle důležitosti daných komunikací a tak dál začneme okamžitě se startem obaloven s opravami. Nejhorší je zejména tam, vidíme tu vozovku za mnou na ulici Trocnovská, kde vlastně ta vozovka není z jednoho, dá se říct, koberce.”
V obvodu ročně opraví až 24 tisíc metrů čtverečních silnic a chodníků. Letos jich vzhledem k mrazivé zimě bude ještě více. Opravy děr a výtluků technické služby provádí dvěma způsoby.
Petr Smoleň, ředitel TS Moravská Ostrava a Přívoz: “Jedna je klasická technologie, kdy předchází té samotné opravě nějaký ořez a vybourání toho výtluku. Používáme i druhou metodu, a tou je vlastně metoda ohřevu plynovým infraohřevem. Ta technologie je sice pomalejší, ale je výrazně levnější. Je tam o hodně menší spotřeba potom toho materiálu."
Zatím to vypadá, že by opravy mohly začít už po 22. březnu.
Petr Smoleň, ředitel TS Moravská Ostrava a Přívoz: “Většinou je ukončujeme do léta a letos vzhledem k tomu, jaká byla zima a nevíme teda, jaké bude počasí a jak se bude vyvíjet dál pandemie, tak spíš předpokládáme, že ukončíme kompletně opravy až koncem léta."
Technické služby ale neopravují jen silnice a chodníky, ale také dlažby a obrubníky a na starost mají i údržbu vodorovného i svislého dopravního značení.