Senioři z Ostravy-Jihu mohou nově využívat speciální linku s názvem Linka pro osamělé seniory. Zřízena byla jako nová služba Senior pointu, který bohužel kvůli vládním opatřením funguje pouze dva dny v týdnu a po telefonu. Lidem tak chybí fyzický kontakt s ostatními.
Petra Višnická, manažerka pro vzdělávání a kurzy: “Je to linka, která je určena lidem, kteří se nějakým způsobem ocitli v nějaké izolaci, karanténě, je to prostor pro sociální kontakt. Mohou si k nám zavolat každý všední den od pondělí do pátku od 8 do 3 hodin. Můžeme si popovídat bezplatně, případně jim poradit s tím, co je právě tíží , zajistit nákupy, zprostředkovat jakékoli služby, vyzvednutí pošty a podobně.”
Číslo bezplatné linky je 731 472 996 V rámci senior pointu, který funguje v Komorním klubu je stále v provozu právní poradna. Je ale nutné se na ni předem objednat, a to z bezpečnostních důvodů, aby se lidé nepotkávali.
Petra Višnická, manažerka pro vzdělávání a kurzy: “O právní poradnu je velký zájem. Pravidelně k nám docházejí minimálně jednou měsíčně klienti a tato služba je velmi využívaná. I předtím byla, ale i teď v současné době je na objednání ta služba. Dodržujeme veškerá bezpečnostní opatření, klienti se v podstatě nepotkávají Všechno tak, aby bylo pro ně příjemné a bezpečné.”
V právní poradně lidé nejčastěji řeší převod majetku, závěť, prodej družstevních bytů, nebo stěhování. Ptají se i na to, jak získat různé sociální dávky a na komunikaci s úřady.
Matěj Kopřiva, právník: “Podvody jsem tady s nima zatím neřešil, nicméně nedělám si iluze, samozřejmě i oni můžou být podvádění, ale co se týče těch právních porad, spíše se to týká takových těch věcí typu převodu majetku, závěti a podobně. Se mnou získávají pouze takovou základní orientační poradu s tím, že pokud by chtěli vyřešit nějaký konkrétní problém, tak k tomu jsem jim schopen říct, co mají udělat.”
Aktuální opatření vlády přerušilo i prezenční studium Univerzity 3. věku. Přednášky i přesto pokračují dál, a to online.