Ostravské komunikace mají k zimní údržbě na starosti 310 km silnic, což v praxi znamená asi 900 kilometrů silnic. Musejí se totiž samozřejmě udržovat všechny pruhy v obou směrech. Přibližně polovina z nich jsou silnice II. a III. třídy, které má ve správě kraj. "Základní zimní údržbu budeme provádět s 18ti sypači na 14 programech a v případě potřeby jsme připraveni zimní údržbu posílit až na 45 kusů techniky," vysvětluje předseda představenstva OK Daniel Lyčka.
Údržba probíhá rajonových způsobem. Každý sypač má určitou oblast, o kterou se stará. Vyjet musí podle zákona do 30 minut od zjištění závady, tedy například od začátku sněžení. Rajónů je na Ostravsku celkem 14. "Zimní údržba na vozovkách probíhá ošetřením solí až na dvě místa. Křižovatka u vodárny a Plzeňská ulice u Bělského lesa se z ekologických důvodů sype inertem," doplňuje Lyčka.
Posypového materiálu mají Ostravské komunikace dostatek. Při jejich nákupu vycházejí z minulých let. Například posypové kamenné soli je ve skladech připraveno asi 6 tisíc tun.