Ostrava projekt výstavby nového parkoviště připravuje už od roku 2018. Počítá totiž s tím, že se zruší velké parkoviště za Skeletem, protože na jeho místě má vyrůst Černá kostka - Centrum digitalizace, vědy a inovací. Nový parkovací dům je navržen s dvěma podzemními a osmi nadzemními podlažími a je propojen třemi vertikálními jádry s výtahy a schodišti. Nosná konstrukce objektu je navržena z monolitického železobetonu s nepravidelným obrysem.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy pro investice a dopravu: "Parkovací dům je principiálně dlouhá rampa, po jejímž obvodu jsou kontinuálně rozmístěna parkovací stání. Tato rampa má vodorovná i šikmá stání ve sklonu, což dovoluje maximální využití prostor pro parkování a eliminaci provozních komunikací. Návštěvník se pohybuje po spirále a obsazování parkovacích míst je značně efektivní. Sekundární pěší komunikace navazuje na veřejný prostor před domem a vine se vnitřním atriem až na střechu domu, kde je plánováno multifunkční hřiště s provozním zázemím a bezpečnostním oplocením."
V druhém podzemním podlaží objektu je situováno kromě parkování také provozní zázemí, skladové prostory, rozvodna nízkého napětí, strojovna stabilního hasicího zařízení s uzavřenou požární nádrží, retenční nádrž a sociální zázemí pro parkovací dům. Přesahy střech i horní střešní krajina jsou řešeny jako zelené střechy.
Gabriela Pokorná, mluvčí Ostravy: "Ze všech ploch je jímána voda do retenční nádrže, která je zde přiznána a slouží pro závlahu, zlepšuje mikroklima a reguluje teplotu. Fasáda je eliminována na bezpečnostní nerezové sítě s popínavou zelení, které dávají vyniknout koncepci domu. Autoři řešení návrhu nezapomněli ani na vyznavače elektromobility, k dispozici budou dvě rychlonabíječky a deset nabíječek WALLBOX. Kromě toho zde uživatelé najdou také 20 cykloboxů k bezpečnému odstavení jízdních kol nebo koloběžek. Tři z cykloboxů budou opatřeny nabíječkou pro elektrokola."
Architektonickou soutěž na realizaci projektu vyhlásilo město v červnu 2019. Pro projekt je zpracována dokumentace pro společné povolení a projektové standardy, prováděcí dokumentaci zpracuje zhotovitel. Dána je požadovaná podoba díla, zhotovitel při návrhu řešení musí dodržet tvarový a estetický výraz, vyplývající z architektonického návrhu a parametry konstrukce, stejně jako požadavek na funkci, kterou má dílo plnit.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy pro investice a dopravu: "Otázkou vhodných parkovacích míst se zabýváme kontinuálně. Pravděpodobně v dubnu bude dokončen sedmipatrový multifunkční parkovací dům u Městské nemocnice Ostrava, který nabídne 465 parkovacích míst a jehož výstavba si vyžádala náklady ve výši 487 milionů korun. Původní kapacita parkoviště se zvýší na čtyřnásobek. V loňském roce byl dokončen parkovací dům u zoo se 195 parkovacími místy. Řidiči mohou využívat parkoviště pod budovou Ostravské univerzity na Černé louce s kapacitou 155 míst. Vloni bylo též dokončeno rozšíření P + R parkoviště v rámci terminálu Hranečník. A pokračuje také výstavba druhého parkovacího objektu u Domu kultury Poklad. První parkovací dům, situovaný také u Domu kultury Poklad, řidiči využívají již od roku 2022."
Stavba nového parkovacího domu má trvat 93 týdnů a hotovo má být do konce roku 2025.