Na ostravské Jiráskově náměstí vyrostlo na dva dny předvolební virtuální studia České strany sociálně demokratické Lidé tak mohli nejen sledovat živou besedu politiků, ale do besedy se svými dotazy přímo zapojit.
Lubomír Zaorálek, lídr ČSSD za MS kraji: "Najít kritérium, podle kterého bychom, řekněme, vybírali od studentů peníze, ale přitom bychom minimalizovali zabránění těm sociálně slabším ve studiu, to není jednoduchá věc."
Dana Váhalová, kandidátka do PSP ČR za MS kraj: "Hlavně je to přínos pro ty lidi, abychom jim byli blíž."
Ostravané přijímají styl kampaní politiků různě.
Anketa, obyvatelé Ostravy: 1. "V každém případě to není špatné. Lidé jsou otráveni, znechucení, já třeba jsem dlouholetý volič jedné velké strany a i já už jsem znechucena a dívám se po těch menších." 2. "Řekla bych, že to spíše ty lidi odrazuje, věnovat se politickým kampaním."
Téměř současně probíhala v Ostravě kampaň ODS s lídrem Petrem Nečasem na Vysoké škole podnikání.
Petr Nečas, volební lídr ODS: "Budu tady mít na VŠ Podnikání přednášku na téma veřejné rozpočty a jejich stav, myslím si, že je to věc, o kterou by se mladí lidé měli zajímat, protože zadlužení státu je zasáhne."
Anketa, studenti: 1. "Je to lepší než někde na náměstí, když přijede za těma lidma, které chce oslovit." 2. "Hodně vnímám tu kampaň jako antikampaň."
Jak kampaň pomůže stranám a jednotlivým politikům ukáží až volby, jasné už je ale to, že žádná ze stran nepodceňuje přímý kontakt s lidmi.