Co je v Porubě nového nejen v cyklodopravě, se dozvěděli všichni fanoušci cyklistiky, kteří se vydali na už tradiční komentovanou cyklistickou vyjížďku, která v obvodu probíhá jednou ročně. Start byl jako vždy na Alšově náměstí.
Anketa: účastníci cyklovyjížďky: “Jedu poprvé a těším se hrozně.”
“Jezdím celý rok v podstatě a tak jsem se přišel podívat a pobavit se, co zajímavého bude. Jsou vynikající cyklostezky. I podél vody a tak dál. Najezdil jsem víc, dneska mám tak necelou tisícovku letos najeto. Ale jezdil jsem víc.”
“Jezdím na kole minimálně, jenom když moje tělo dovolí, když nejsem unavená. Od vyjížďky spíš poznání Ostravy tak, jak ji neznám.”
Květoslav Syrový, dopravní expert: “Pojedeme centrální hlavní třídou, pojedeme na ulici Polská. Tam se budeme koukat na starší cyklopruhy, které tam jsou zřízené. To jsou vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty. Podíváme se plně na tu hranu směrem na Ostravu-Svinov, kde má vznikat nějaká nová zástavba.”
Právě u ní se účastníci cyklovyjížďky dozvěděli, jak se do budoucna bude řešit systém cyklistických stezek a vůbec cyklistická doprava území tak, aby byla Ostrava co nejvíce prostupná.
Josef Laža, MAPPA Ostrava: “Třeba na komunikacích s 50 kilometrovou rychlostí chceme oddělené stezky. Na komunikacích s 30 kilometrovou rychlostí, těch zklidněných už je ten prostor, aby cyklisté třeba mohli jezdit v tom hlavním dopravním prostoru, to znamená ve vozovce. Samozřejmě, pokud máme někde jednosměrky pro vozidla, tak by měly být obousměrné pro cyklisty.”
Jednou ze zastávek byla i nová okružní křižovatka v ulici Nad Porubkou, jejíž součástí jsou i nová opatření pro cyklisty. Na ulici Opavská si pak účastníci cyklovyjížďky vyzkoušeli typickou cyklostezku, která vede podél vozovky. Dobrou zprávou je, že se opatření pro cyklisty neustále zlepšují.
Květoslav Syrový, dopravní expert: “Například od Vozovny Poruba jsem našel po roce několik drobných opatření, kterých si nikdo třeba moc nevšimne, ale cyklista je velice vnímavý a velice mu pomáhají. Třeba původně 5 metrový jízdní pruh najednou je rozdělen na 3, 5 metru na vozidla a 1,5 metru pro něj. V křižovatce se objeví předsazený prostor pro cyklisty a je to taková drobnost, která pro cyklistu znamená jakože má ten vlastní prostor.”
Cyklisté se tak na mnohých místech cítí mnohem bezpečněji.