Sdílená kola jsou v Ostravě-Porubě stále velmi oblíbená. Z Top desítky nejfrekventovanějších stanovišť z celé Ostravy se 5 nachází právě v Porubě. Druhým nejvíce využívaným stanovištěm je Telekomunikační škola, která je považovaná za hlavní porubský uzel.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Vůbec celkově všechny stanice kolem Hlavní třídy, podél Opavské jsou ty nejvyužívanější a nejoblíbenější stanice. Taky mě velmi těší, že v Porubě se vandalismus na sdílených kolech zaznamenává úplně minimálně. Opravdu jen v jednotlivých případech.”
Kvůli vandalismu a krádežím sdílených kol se bohužel musely některé stanice v Ostravě zrušit. Nejvíce případů firma Nextbike, která tuto službu provozuje, zaznamenala v Ostravě-Jihu.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: “Bylo to hlavně kolem OC Avion. Těch stanic bylo 9. My se samozřejmě budeme snažit ty stanice obnovit. Na některých místech zkusíme nainstalovat kamery a zavést opatření, aby k těm krádežím už nedocházelo."
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Důležité je také říct, že někteří se už dopředu obávali toho, že sdílená kola postupně vytlačí sdílené koloběžky. Nicméně se tak nestalo. My z těch statistik pozorujeme, že byť měly určitý vliv, tak jen minimální. Je to také díky tomu, že město jednalo s dopravci sdílených koloběžek a hlavně s nimi domluvilo stanicový systém.”
Po celé Ostravě jezdí tisícovka sdílených kol, z toho necelá třetina v Porubě.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “V Porubě jsme stabilizovali počet stojanů, které v Porubě jsou. Ještě je možné je zvyšovat o jednotky, a to na místech, kde by to v budoucnu bylo potřeba a samozřejmě to průběžně vyhodnocujeme.”
Loni lidé v celé Ostravě na sdílených kolech najeli přes 700 tisíc kilometrů. Cílem ostravského magistrátu, který na tuto službu přispívá je, aby je využívali co nejvíce a nezatěžovali tolik životní prostředí auty.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: “My pracujeme na tom, abychom budovali hlavně páteřní cyklostezky, které by byly pro uživatele, aby se dostali hlavně do zaměstnání, nebo do školy, protože v těch předchozích letech historicky se budovaly hlavně cyklostezky rekreační. Takže pracuje na tom propojení hlavně centra s Porubou. Budou buď cyklopruhy, nebo se hledá ještě řešení kolem Boříka, ale myšlenku druhého mostu vedle Svinovských jsme už opustili.”
S centrem města by se měla propojit i Dolní oblast Vítkovic a také Vítkovice a Mariánské Hory.