Ostrava-Poruba má nejdelší nejmodernější tramvajovou trať v Ostravě. Úsek na ulici Opavská mezi křižovatkami s ulicemi 17. Listopadu a Martinovská se podařilo zrekonstruovat za pouhé dva měsíce.
Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: “Stihlo se to přesně za ty dva měsíce, což si myslím, nejen v Ostravě, ale v celé republice je akce nevídaná. Je to nejdelší modernizace 1620 metrů. Klíčový technický prvek je, že je tu pevná jízdní dráha, což má fantastický význam pro to, že ta životnost trati bude dvojnásobná.”
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “DPO úsek zatravnil a také zrekonstruoval nástupiště hned tří tramvajových zastávek Telekomunikační škola, Poruba-Vozovna a také VŠB-TUO směr centrum. Modernizace vyšla celkem na 236 milionů korun a jedná se o největší letošní investicí DPO do infrastruktury.”
První tramvaje na zmodernizovanou trať zkušebně vyjely poslední prázdninový den. Jejich provoz je teď mnohem tišší a také rychlejší.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Je to stavba, na kterou jsem měla úplně nejvíc pozitivních ohlasů za opravdu dlouhé období, protože lidé oceňovali obrovské nasazení techniky, ale i lidí, dělníků, pracovníků, kteří tady v podstatě nepřetržitě pracovali ať byl večer, ráno, víkendy a podobně, což tím pádem a jsem opravdu ráda, že se to povedlo za ty dva měsíce udělat to nejnutnější tak, aby se od 1. září mohla zprovoznit tramvajová trať. Mohly se nasadit tramvaje, aby už to jezdilo a hlavně, což je taky podstatné pro Porubu, se otevře křižovatka na vozovně pro průjezd automobilové dopravy.”
Tomáš Macura (ANO), primátor Ostravy: “My tu stavbu považujeme za důležitý střípek v rámci mozaiky, kterou se snažíme zvyšovat úroveň veřejné dopravy v Ostravě ve všech aspektech. To znamená komfort, bezpečnost, rychlost, kvalita obecně a věřím, že to ocení jak cestující, tak i rezidenti.”
Stavba by měla být kompletně dokončena do konce září, včetně vybavení zastávek.