Je důležité, aby děti chodily do školy, aby nepropadaly, aby zdárně dokončily základní školu. Preventivně řešit neúspěchy dětí, nebo jejich zhoršené chování by měla zlepšit dobrá komunikace mezi školami a ostatními institucemi.
Martina Dušková (Piráti), místostarostka Poruby: “Dneska jsme připravili datový workshop pro naše školy, úředníky. Neusínáme na vavřínech a snažíme se tu kvalitu vzdělávání posouvat dál a tentokrát jsme se potkali nad dostupnými daty, protože se setkáváme i s tím, že školy vyplňují spoustu různých tabulek a spousta dat je dostupných a tohle byla i ukázka toho, jak s těmi daty můžeme pracovat. Když mluvím o školách, tak myslím jak základní tak mateřské i tu naši jednu střední, kterou zřizujeme.”
Aby bylo vzdělávání kvalitní, je potřeba začít co nejdříve, a to už na mateřských školách, což byl jeden z výrazných podnětů.
Martina Dušková (Piráti), místostarostka Poruby: “O to více mi přijde důležité se na ně zaměřit, přizývat je k těm jednáním a i zapojovat je do těch diskusí. Oni jsou první, kteří se setkávají s tím dítětem a můžou významně ovlivnit jeho další vzdělávací dráhu.”
Hana Kazimirská, ředitelka ZŠ A. Hrdličky: “Strašně ráda jsem se zúčastnila, tady tato akce byla za účasti lidí třeba z města, OSPODu a to my tak často se třeba nesetkáme. Co se týče toho školního neúspěchu, tak my nemáme moc problematických dětí, ale bohužel v poslední době tím, jaká je situace ve společnosti, v rodinách, tak čím dál častěji řešíme problémy dětí, které potřebují třeba psychologa, psychiatra, které jsou třeba i z nějakých sociálně znevýhodněných rodin, takže ta situace ve školách se trochu mění teď.”
Zuzana Škapová, ředitelka ZŠ Dětská: “Toto setkání bylo hodně přínosné. Každý z nás si mohl odnést něco a hlavně taková informace, že to tady děláme dobře. To je pro nás hodně motivující a potěšující. Všechno, co se dneska zmínilo v těch školách, aspoň u nás ve škole řešíme. Samozřejmě tím, že máme všechny odborníky školního poradenského pracoviště, tak máme hodně ulehčenou práci.”
Karel Gargulák, analytik, PAQ Research: “Ostrava-Poruba je vlastně hodně daleko i v tom přemýšlení vůbec o vzdělávání, o školství, o kvalitě škol co se v nich děje a nebo třeba o tom, jak podporovat všechny děti bez rozdílů a v ten moment se docela dobře vstupuje do té debaty, akorát zase jsou některé věci, které ještě nebyly odpracované a ty jsme právě dneska pojmenovávali a budeme na to navazovat.”
Uskutečnit by se měl plánovací seminář, jehož cílem je podpora strategického vedení místní školské správy a provázaných služeb v území.