Den ostravských dopraváků láká do areálu dílen Martinov pravidelně tisíce návštěvníků. Po loňské pauze, zaviněné povodněmi, si jej opět nenechaly ujít davy lidí.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: ,,Je to příležitost, jak se setkat s fanoušky, s cestujícími DPO. Právě o těch vozidlech je to především, a také hlavně o dětech, kterým chceme dopravu nějakým způsobem přiblížit a ukázat, že je to oblast, která je pestrá a zábavná. Den Ostravských dopraváků už je několikaletá tradiční akce.”
Návštěvníci si užili během dne pestrý program - koncerty, soutěže a hry pro děti, představili se zástupci složek Integrovaného záchranného systému a řada dalších organizací. Lidé mohli na akci také přispět do Sbírky srdce pro Porubu a samozřejmě nechyběly oblíbené jízdy současnými i historickými vozidly dopravního podniku.
návštěvníci akce: ,,Loni byly ty záplavy, tak dneska jsem se přišla podívat. Přišla jsem se podívat na starší tramvaje. Až na to počasí.”
,,Jsem fanoušek vlaků, tramvají a tak podobně. Asi mě hlavně zajímají ty jízdy do Martinova.”
,,Doubledeckerem jsem ještě nikdy nejel, tak bych to chtěl vyzkoušet. Přijeli jsme až z Olomouce na Den otevřených dveří.”
,,My jsme se dneska přišli podívat na historická vozidla a jsme taky zvědaví na všechno ostatní, co tady v dílnách mají. Zatím jsme se projeli tramvají, nevíme, jakou jsme jeli. A bylo to super, že?”
,,Taháme golfový míček nahoru a dolů. A jsou tady díry, kterými nám to může propadnout. Nejvíc mě bavil fotbálek. Já už jsem vyzkoušel všechno. Hodnotím to tady pěti hvězdičkami.”
Jana Hrabalová, instruktorka Planetária Ostrava: ,,Pokud se nám povede a trochu se vylepší počasí, máme s sebou dalekohledy, abychom mohli pozorovat slunce nebo případně pokud nebude úplně přát počasí, tak se zkusíme zaměřit na nějaký pozemský objekt.”
Dopravní podnik v rámci Dne ostravských dopraváků prezentoval také projekt chystané tramvajové tratě v Porubě. Na tříkilometrové trase na 7. a 8. obvodě by mělo vzniknout 6 bezbariérových zastávek.
Daniel Morys, generální ředitel DPO: ,,Tramvajová trať je vlastně splacení historického dluhu pro lidi, kteří tam žijí, protože tento projekt byl v jakési formě znám, už když se budovalo sídliště. Já sám osobně si pamatuju, že od roku 2016-2017 jsme tyto práce zintenzivnili tak, abychom využili právě dotačních příležitostí, které z Operačního programu doprava jsou k dispozici a já věřím, že tuto dotační příležitost pro Ostravu získáme a díky tomu budeme moci zafinancovat 85 % celkových nákladů.”
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: ,,Projekt dostavby tramvajové tratě v Ostravě-Porubě může bezpečně pokračovat do tzv. velké EIA. Tedy detailního posouzení vlivů na životní prostředí jaké absolvují například dálnice nebo vysokorychlostní tratě. Všechny vlivy na životní prostředí tak budou patřičně ošetřeny.”
V případě kladného stanoviska velké EIA by se mohla tramvajová trať začít stavět v roce 2027. Náklady mají dosahovat 2,5 miliardy korun.