Obvod tak už podruhé vzdal poctu hornictví a všem lidem, kteří v tomto těžkém odvětví pracovali.
Radim Smetana (PRO NÁŠ SVINOV), starosta MOb Ostrava-Svinov: "Svinov jako takový je zatížený důlní činností. Takže je to připomínka toho, co tady všechno proběhlo v dřívějších letech a v dřívějších dobách."
Práce byly rozloženy do dvou víkendů. Ten první bylo nezbytné provést objemné terénní úpravy, kdy se odtěžilo a vyvezlo asi 800 tun zeminy. Na této akci byly nasazeny najednou dva těžké stroje a deset nákladních vozů, aby se zemina odtěžila co nejrychleji.
Richard Lukas, manažer realizační firmy: "Naším úkolem je také připravit tento prostor, ten bude ve štěrku, zbytek se ozelení zahutní a osadí se trávou. Ještě musíme vykopat kanalizaci, jinak pokud nás nepřekvapí počasí, tak si myslím, že dneska nejpozději zítra jsme s tou přípravou hotoví a příští víkend by se měla osazovat důlní lokomotiva."
Váha lokomotivy je podle jeřábníků 8 a půl tuny, poloměr kruhového objezdu je asi 12 a půl metru, takže bylo zapotřebí stotunového jeřábu, který dostal lokomotivu na místo.
Jiří Maršál, úpravy lokomotivy: "Lokomotiva se dovezla ze šachty Darkov, pak se odstrojily veškeré přebytečné věci z lokomotivy počínaje sedačkami, elektrikou, hydraulikou. Na lokomotivě jsme dělali cirka asi týden, protože tam byly 3 záběry tryskání, základní nátěr a krycí nátěr. Takže to nebylo jednoduché. "
Radim Smetana (PRO NÁŠ SVINOV), starosta MOb Ostrava-Svinov: "Rád bych poděkoval všem, kteří se zúčastnili na renovaci všech současných 4 kruhových objezdu. Jak už bylo zmiňováno ze střední školy AveAart, dále pak společnosti Lidl, společnosti Veolia, která přispěla nemalou finanční částkou na zakoupení lokomotivy a vagónku. A samozřejmě všem pracovníkům, kteří se účastnili úprav na nich, především společnosti IP system."
Momentálně Svinovem prochází 4 kruhové objezdy, v povolovacím řízení pak už jsou další dva a to na výjezdu z ulice Polanecké.