Soutěž Ceny cestovního ruchu už po šesté ocení výjimečné projekty, atraktivity a osobnosti Moravskoslezského kraje. Vítěze dvou kategorií vyberou odborníci v cestovním ruchu, výsledek tří zbývajících rozhodne veřejnost.
Petr Koudela, jednatel Moravian-Silesian Tourism: „Ta nominace probíhá napříč krajem v koordinaci s oblastmi, s lidmi, kteří dělají v tom destinačním managementu, s lidmi z infocenter, s lidmi z podnikatelského prostředí v cestovním ruchu. Dáváme do kupy právě ty nominace tak, abychom ideálně na nic zásadního nebo zajímavého nezapomněli. Snažíme se samozřejmě myslet na každý kout kraje.“
Do soutěže byla letos nominována taky slezskoostravská Lávka nad Bazaly, a to spolu s dalšími čtyřmi atraktivitami jako Nejlepší instagramové místo. Původně přitom měla být jen jednoduchou dopravní stavbou.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Sloužila historicky zejména k odbavení fanoušků Baníku Ostrava, kteří mířili právě na fotbalový stadion. Připravovala se její technická oprava, kdy měla zůstat vlastně ve stejné podobě. My jsme nicméně říkali, že je to škoda. Chtěli jsme, aby ta lávka vypadala nejenom lépe, ale aby sloužila občanům nejen k té přepravě, ale i jako atraktivní veřejný prostor.“
Lávka tak získala nové opláštění a výrazný rám s cortenu, ale i lavičky a záhony. Přestavba za 39 milionů korun z ní učinila vyhledávaný turistický cíl.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Já sám jezdívám kolem té lávky téměř každý den, takže vidím, že pokaždé tam jsou nejenom lidé, kteří tam tráví čas, kteří se tam třeba zastaví, kteří se vyfotí, ale organizují se tam i různé akce, dneska se tam dokonce natáčejí různé reklamy. Lávka byla aktuálně nominována na Cenu cestovního ruchu Moravskoslezského kraje, a to v kategorii Nejlepší instagramové místo. Já bych chtěl proto vyzvat všechny diváky televize Polar, aby dali lávce hlas, a abychom porazili ostatní nominované z celého kraje.“
Petr Koudela, jednatel Moravian-Silesian Tourism: „Jsou to fotogenické lokality, které stojí za sdílení. Je to zámek Hradec nad Moravicí, spálovský Balerův mlýn, Lávka nad Bazaly ve Slezské Ostravě, Kotulova dřevěnka nebo fotopointy ve Vrbně pod Pradědem.“
Co čeká vítěze?
Petr Koudela, jednatel Moravian-Silesian Tourism: „No tak snad radost, uznání určitě. Určitě to budou nějaké upomínky, nicméně myslím si, že to nejlepší, a to nejenom pro ty vítěze, ale i pro ty nominované, je publicita, která se dostane té aktivitě, která se dostane té atraktivitě a vlastně to je celá podstata vyhlašování té soutěže: abychom nejenom ty, co se snažíme lákat ze zahraničí nebo z jiných krajů, ale i ty místní upozornili na to, že jsou tady zajímavé věci a že stojí za to Severní Moravu navštěvovat.“
Hlasovat pro své favority mohou lidé na webu cenycr.cz do 15. října. Výsledky se dozví o týden později.