„S vozem Ford Fiesta WRC EVO jsem startoval celé tři roky, bylo to celkem 28 závodních víkendů a jenom 2x jsem nedojel. Už se těším na to, kdy všem příznivcům závodů aut do vrchu budu moci představit nový vůz, se kterým budu startovat v nadcházející sezóně 2019,“ řekl Marek Rybníček. A jak on sám hodnotí celou sezónu? „Byla pro mě zcela určitě úspěšná, a to jak v hodnocení domácího mistrovství, tak i evropských závodů. Třetí místo v absolutním pořadí Mistrovství České republiky, titul mistra České republiky v závodech automobilů do vrchu v Divizi 2 a vítězství ve třídě siluet E2SH jsou parádní výsledky, které se mě letos povedly a jsem se sezónou nadmíru spokojený.“
Velikonoční sobota byla dnem, kdy odstartovalo Mistrovství České republiky závodů automobilů do vrchu – II. GMS HILLCLIMB PROLOG 2018. Na části Masarykova okruhu v Brně Marek Rybníček poprvé představil svou závodní Fiestu oděnou do nových bojových barev. Zůstal jí věrný po celou sezónu, kdy absolvoval kompletní Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu, jehož součástí jsou závody v České republice a na Slovensku, Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, jehož součástí byly i závody MMČR a samostatný závod v Rechbergu v Rakousku.
Vstup do sezóny byl v Brně úspěšný a diváci jistě ocenili boj o každou setinu sekundy, který Marek sváděl v průběhu závodu. Hned další závod prověřil Markovy schopnosti s kompletní evropskou špičkou v rakouském Rechbergu, kde pokračoval šampionát Mistrovství Evropy. Tady byli závodníci zvyklí na nevyzpytatelné počasí v podobě mlh a teplot okolo bodu mrazu. Letos se oni i diváci, kteří vytvořili nádhernou atmosféru, dočkali krásného letního počasí. Tyto ideální podmínky dopomohly Markovi bodovat na nejvyšších příčkách hned v několika kategoriích.
Od května až do konce letních prázdnin si Marka Rybníčka užívali především domácí fanoušci napříč Českou republikou a také na Slovensku. V rámci závodů jak evropského, tak domácího šampionátu, změřil své síly s jezdci ze Španělska, Itálie, Francie, Švýcarska, Slovenska apod. Většina závodů probíhala za příznivých podmínek, ale např. v červnu na trati Ecce Homo ve Šternberku jezdci předvedli své umění za sucha, mokra i vydatného deště.
Koncem července se kompletní evropská špička vydala na závodní víkend do Dobšiné na
Slovensku. Dobšinská trať je synonymem pro rychlost, protože se v jejím profilu nachází asi nejdelší přímý úsek celého šampionátu mistrovství Evropy. Už tréninkový den ukázal, že pro dobrý výsledek
budou jezdci muset zajet svá maxima. A to se nakonec povedlo, vítězství na letošním Dobšinském kopci vybojoval Marek Rybníček ve třídě nejsilnějších cestovních vozů E2-SH do 6500 ccm, a to jak v evropském, tak národním závodě a byl nejrychlejším evropským jezdcem s cestovním vozem.
Na konci letních prázdnin zamířil český šampionát do Ústí nad Orlicí a odtud odjížděl Marek Rybníček nejspokojenější. Už tři závody před koncem letošního seriálu Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu obhájil loňský titul mistra republiky v Divizi 2, Skupině E2-SH a Třídě nad 3000 ccm. Titul mohl prakticky slavit už po sobotním závodě Ústecké 21. Předposlední podnik letošního seriálu se jel na krátké verzi trati Ecce Homo ve Šternberku a pro Marka měl příchuť nostalgie. Tímto závodem se loučil se siluetou vozu Ford Fiesta WRC EVO. Loučení to bylo díky skvělým výsledkům důstojné.
Pomyslnou třešničkou na dortu za úspěšnou sezónou bylo slavnostní vyhlášení Mistrovství České republiky v závodech do vrchu na Zámku ve Valči, kde společně s kolegy z Liqui Moly Racing Teamu zrekapitulovali skvělé výsledky. A co na závěr Marek vzkazuje svým příznivcům? „Chtěl bych poděkovat všem, kteří se finančně, materiálně či jinak podíleli na tom, jakých výsledků jsem v roce 2018 dosáhl. Děkuji také představitelům firem, které náš projekt pro rok 2018 podpořili.“
Závodní technika:
Ford Fiesta WRC EVO pro skupinu E2SH nad 3000 ccm (z dílen Komvet Racing Teamu z Okříšek)
motor – 4G63 EVO MIVEC 2.3 pohon – obě nápravy
váha - 950 kg převodovka: sekvenční Dreanth
výkon - 700 Ps tlumiče – Ohlins
přední brzdy – AP závodní 356 mm zadní brzdy – KOMVET RT
O ProfiAuto:
- Značka sdružuje nezávislé autoservisy a prodejce náhradních dílů
- V České republice, na Slovensku a v Polsku je do sítě zapojeno více než 240 obchodů a velkoobchodů a přes 1 600 autoservisů
- Na český a slovenský trh vstoupila značka v roce 2016
- Mezi aktivity značky patří mezinárodní motoristický veletrh ProfiAuto Show
- Řidiči mohou využít bezplatné servisní prohlídky na akcích PitStop