Každý produkt na festivalu si návštěvníci budou moci objednat či už přímo koupit, tedy žádná teorie! Vystavující nabídnou produkci dostupnou každému, ale i tu pro náročnějšího zákazníka: od originálních designových kousků do tisícovky po špičkové solitéry designérů světových jmen. Součástí třídenní přehlídky jsou přednášky, workshopy, výstavy, neformální setkání se špičkovými tvůrci. Organizátoři pamatují i na pestrou nabídku ve food zónách nebo na zábavu pro děti (včetně hlídání).
Meat Design Ostrava je svým rozsahem, významem a zaměřením jednou z nejvýznamnějších přehlídek užitého umění u nás, největší v Moravskoslezském kraji. Letos pořadatelé představí veřejnosti na dvě stovky firem či individuálních vystavujících. Zájemci se tu potkají s více než dvěma desítkami osobností světa designu.
Návštěvníky lákají organizátoři například do zóny špičkového designu ART&DESIGN STAGE v Gongu a na atraktivní přednášky osobností designu či týmů firem světového věhlasu. ,,Už v pátek 22. listopadu tak budou moct návštěvníci slyšet například inspirativní příběh mladé české sklárny Lasvit, v sobotu 23. listopadu se potkají s profesorem UMPRUM a ikonou českého interiérového designu Jiřím Pelclem, seznámí se s mladými designéry Borisem Klimkem, Lukášem Novákem nebo Michalem Riabičem, ale také s prací renomovaného studia Najbrt,“ přibližuje ředitelka přehlídky Karolína Skórková s tím, že v artových expozicích si na své přijdou milovníci skutečných designových lahůdek.
„Vůbec poprvé se nám podařilo pozvat do Česka slavné japonské designéry, kteří budou v rámci zcela nové TOKYO STAGE v Gongu k dispozici až do neděle na přednáškách i workshopech - o ty je už nyní velký zájem. Návštěvníci mohou být součástí tradičního japonského čajového obřadu, nakoupit v pop-up shopu japonské designové produkty nebo vidět při práci špičkového japonského grafika či karikaturistu. Přijedou například Shuji Nagai, kreativní ředitel doslova kultovního brandu Beams, Masanori Ushiki - to je známý ilustrátor a karikaturista, nebo japanolog Petr Holý, který žije v Tokiu už více než 20 let a dnes tam vede kulturní salon Chekogura. Meat Design celou japonskou sekci připravil ve spolupráci s Česko-japonskými centry kurátor Lukáš Holinka, grafický designer a velký propagátor japonské kultury a designu u nás. Já sama se velmi těším, bude to opravdu unikátní prostor,“ přibližuje Karolína Skórková.
„Oproti předchozím letům jsme Meat Design rozšířili o další sekce, zaměřené například na udržitelný život a slow design nábytku (HOME & GREEN STAGE v prostorách Hlubiny).
Návštěvníci si budou moci vyslechnout praktické rady odborníků o bydlení včetně pomoci při tvoření plánku úpravy bytu. Populární se už v přechozích letech staly workshopy pro širokou veřejnost, kde si každý (i méně zručný jednotlivec) může vyrobit něco, co bude zdobit jeho domácnost a bude mít punc originality i značku organizátora workshopu. Ať už to bude stínidlo, květináč, repasovaná židle či drobné ozdoby do bytu,“ láká na program situovaný do Gongu i do prostor Dolu Hlubina koordinátorka Sabina Jelínková a upozorňuje také na market, který je vždy oblíbeným cílem nákupů originálních dárků. Na workshopy (kde je omezená kapacita účastníků) je většinou nutné se předem přihlásit. Informace jsou na facebooku a webu Meat Design.
"Expozice interiérového designu či nábytku jsou i letos především výstavní, ale klademe vždy důraz na to, aby vystavované návrhy či prototypy byly už součástí výroby nebo do výroby v brzké době šly. Tedy aby se návštěvník nejen zorientoval v tom, co je v bydlení trendy, ale aby měl jistotu, že si to také bude moci koupit,“ uzavřela ředitelka Meat Design Ostrava Karolína Skórková s tím, že vstupenky jsou jako vždy třídenní a organizátoři už z předchozích ročníků vědí, že se návštěvníci rádi během přehlídky vracejí.
Poprvé letos vyhlásil Meat Design Ostrava soutěž pro studenty o nejlepší prezentaci designového produktu. „Přihlášek nám přišlo 47 a porota je v těchto dnech hodnotí. Na konci týdne vybere osm nejlepších a tyto práce pak budou vystaveny na Meat Design. Absolutního vítěze soutěže vyhlásíme v sobotu 23. listopadu odpoledne, mj. dostane cenu 500 eur a bude mít šanci začít spolupracovat s firmou z Moravskoslezského kraje,“ přiblížil člen poroty a architekt přehlídky Ondřej Turoň.
Vstupenky v prodeji on-line na GoOut do 21.11. za 200 Kč (resp. 180), https://goout.net/cs/listky/meat-design-ostrava-2019/jwhf/
Na místě vstupenky za 220 Kč, děti do 15 let vstupné neplatí.
Areál DOV se návštěvníkům otevře v pátek 22.listopadu v 10:00 hodin, uzavře se ve 20:00, stejně tak v sobotu. V neděli bude přehlídka otevřena od 10:00 do 16:00 hodin. Akreditace budou na dvou místech – u vchodu do Dolní oblasti Vítkovice ve směru k Dolu Hlubina a přímo v Gongu.
Letošní Meat Design finančně podpořili mj. VISEGRAD FUND, Moravskoslezský kraj (ten bude prezentovat své projekty v rámci setkání profesionálů i v rámci přednášek), statutární město Ostrava (představí svůj ateliér městského plánování, projekt koncertní haly nebo nové projekty na kultivaci veřejného prostoru) a Dolní oblast Vítkovice. Hlavním partnerem setkání profesionálů, které proběhne v pátek 22. listopadu, je MSIC Ostrava. Mediálním partnerem je Rádio Čas.
Časopis Nové proměny bydlení připravil část praktických přednášek a worskhopů.
Další partneři: Printo, Seepoint, COKAFE a Hotel Mercure.