Zájem prvních cestujících byl obrovský a vlak byl vyprodán během prvních dvou hodin.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Jsem velmi rád, že tady to pokračuje a že se to rozvíjí a doufám, že začátek sezóny bude dobrý a celá sezóna bude dobrá, i když počasí nám dneska moc nepřeje, tak doufám, že se to vylepší. Díky patří Slezským zemským drahám, protože je to skupina nadšenců, bez kterých by to tady nebylo. Samozřejmě i sdružení obcí, které tady dávají dohromady nádraží, protože získaly na to dotace, což by Správa železnic nemohla. Takže i ta spolupráce se státem, se správou železnic je tady opravdu na vysoké úrovní a jsem rád, že takhle to pokračuje.“
David Chovančík, projektový manažer, Slezské zemské dráhy: „Již je vše na trati opraveno a proto dnes slavnostně v Třemešné můžeme zahájit jízdy parních vlaků na Osoblažce. Vlak projede celou trať až do Osoblahy, protože už je zrekonstruovaná po povodních. Zastaví ve všech obligátních stanicích, jako například Liptaň, Slezské Rudoltice nebo Bohušov.“
Mojmír Pargač (nez.), starosta Slezských Rudoltic: „Tak samozřejmě trochu jsme se báli, jestli se obnoví, ale opravdu Správa železnic k tomu přistoupila zodpovědně a ve velice rychlém čase, víceméně překvapili i nás, bylo to opravdu rychle opraveno a jsme rádi samozřejmě.“
První letošní jízda byla zpestřená také několika novinkami.
Petra Řezníčková Kunovská, manažerka Sdružení obcí Osoblažska: „Dnes mimo jiné otvíráme novou dětskou stezku, stezka nám povede z Osoblahy do Bohušova, je na počest postavičky pohádkové, která má název jako Osoblaha, německy Hotzenplotz. Celou tou stezkou nás tahle postavičky provází a jako odměnu za splnění úkolu a ujití trasy 5 až 5,5 km děti dostanou zlatou minci. Děti prochází stezkou, na každém zastavení je pohádka, kde je schovaný nějaký úkol. Tam vyluští jedno písmenko, zapíší si do herní karty a na konci dostanou razítko a dostanou jednu minci z toho pokladu.“
Ve vlaku nechyběl ani pivní vagón, cyklovagón či oblíbené otevřené vagóny a krásnými výhledy.
Mariáš, čert Dlouhý Brko ze Slezských Rudoltic: „Já jsem čert ze Slezských Rudoltic a tady jezdím pro zpestření úzkokolejky.“
Martina, průvodčí: „Tak já tady jezdí už osmý rok, protože bydlím o vesnici vedle, tak jsem se vždycky na mašinku chodívala dívat jako malá a pak jsem se i zapojila.“
Provoz parní mašinky není jednoduchý a vyžaduje velkou pozornost i dostatek paliva a vody.
Topič: „Sežere to asi tunu uhlí a 6 kubíků vody. Když jedeme do Osoblahy tak je to, podle toho, kde se zrovna na té trati nacházíme a je to většinou každých 5 až 10 minut. To je spíš podle té potřeby té trati a potřeby té mašinky. Když zrovna jedeme do stoupání, tak se přikládá víc, když jedeme v klesání, tak vlastně není potřeba přikládat.“
Anketa, cestující: „Jsme z Ostravy a přijeli jsme se podívat na vlak. V září jsme byli, líbilo se, tak jsme znovu. Podruhé jsme ano.“
„Těším se hodně.“
„Jsem z Ostravy, jedu tady poprvé a těším se.“
„Přišli jsme z Krnova a jdeme se podívat s dětmi na vláčky, protože je milují, naše Sofinka si nese sebou i vláček.“
„Před 10 roky jsem jela, teď je to podruhé.“
Rozálie Kunovská, cestující: „Úzkokolejka je pro mě velice skvělý zážitek, který jsem naposledy podstupovala jako malé dítě, ale moc se těším na to, jak ho podstoupím teď. To bude něco ohromného a bude to určitě skvělé, jak pro mé budoucí já, tak i pro mě v přítomnosti teď. Jedu až na konec. Jedu až do Osoblahy a moc se těším na to, jak krásný výhled z vlaku budu mít.“
Osoblažská úzkokolejka se za dobu svého provozu stala i symbolem celého regionu.
Jana Murová (ANO), starostka Města Albrechtic: „Osoblažská úzkokolejka poprvé vyjela roku 1898, v podstatě je to téměř 127 let a v tehdejší době to znamenalo, že i ten poslední nejzazší kout Slezska se dostává do moderní doby a součástí České republiky. Dneska je to jakási nostalgie, historie a zároveň příležitost, jak podpořit osoblažský mikroregion, osoblažský výběžek, dostat sem rozvoj cestovního ruchu, podpořit řemeslo, gastronomii a je to příležitost.“
A rozvoj pokračuje. Chystají se opravy dalších objektů na trase, například zastávky v Horních Povelicích, Dívčím Hradě či okolí nádraží v Osoblaze.