Každý řidič svou řidičskou kariéru začíná v autoškole, ta by jej na silniční provoz měla náležitě připravit. Michaela Drozdová, žákyně autoškoly: „První pocity ze zkoušek jsou rozporuplné, sedala jsem si v klidu do auta, a když jsem se rozjížděla a viděla obličej pana komisaře, jak je zamračený, tak to bylo velmi nepříjemné. Já mám radši ty usměvavé, protože to povzbudí." Karel Soukop, žák autoškoly: „Já si myslím, že těžší je rozhodně praxe, teorie se dá naučit kdykoliv i za krátkou dobu, ale praxe se získá až časem."
Vysoká nehodovost nemá jenom jednu příčinu, shodují se odborníci, výrazně ji snížit se ale příliš nedaří. Michaela Drozdová, žákyně autoškoly: „Nárůst počtu lidí znamená i nárůst počtu aut a čím větší provoz, tím více nehod." Karel Soukop, žák autoškoly: „Nehody jsou hlavně kvůli tomu, že řidiči nedodržují povolenou rychlost. Je to ale také o bezohlednosti, máte přednost a vjede vám tam auto."
Vladimír Kašík, majitel autoškoly: „Chyba v autoškolách není. Předpokládám, že spousta řidičů nedodržuje zákon 361, kdy se mají dodržovat veškerá pravidla provozu na pozemních komunikacích. Spousta řidičů jezdí bezohledně, také spousta řidičů přichází o život." Učitel autoškoly: „Vliv na nehodovost má jednak hustota provozu a také je to nezkušenost řidičů, mnozí z nich přeceňují své síly. Autoškoly vyučují žáky systematicky podle předem stanovených pravidel, autoškola není schopna předejít této nehodovosti, byť se bude sebevíce snažit žáka naučit."
Hlavními příčinami dopravních nehod jsou nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti v jízdě. Každý také ví, že alkohol za volant nepatří, přesto policisté na Bruntálsku odhalili za půl roku 32 řidičů pod jeho vlivem, ten poslední nadýchal přes 2 a půl promile.