Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Hasiči z Frýdku-Místku trénovali jízdu na sněhu s pásovým vozidlem Hägglunds BV206

Profesionální hasiči z Frýdku-Místku mají za sebou neobvyklé cvičení. Zdokonalovali se v ovládání a jízdě s pásovým vozidlem BV206 v terénu. Během tří dnů si všechny směny vyzkoušely nácvik jízdy v zasněženém terénu kolem vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje disponuje dvěma pásovými vozidly Hägglunds BV206, které pořídil v roce 2018 v rámci projektu Zvýšení připravenosti Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení a řízení rizik způsobených změnou klimatu.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Jedno z vozidel je dislokováno na stanici v Bruntálu, druhé ve Frýdku-Místku - tedy v lokalitách, v jejichž hasebním obvodu jsou rozsáhlé hornaté oblasti a těžko přístupný terén. Stroje jsou určeny jak pro dopravu hasičů, tak pro evakuaci a transport zraněných či zachraňovaných osob. V podlaze nákladového prostoru jsou oka pro uchycení transportních nosítek, která jsou standardní výbavou stroje."

Současné počasí využili k výcviku hasiči právě ze stanice ve Frýdku-Místku. Díky vstřícnosti Biskupských lesů se mohly všechny tři směny od středy 2. února až do pátku vystřídat v nácviku jízdy v zasněženém terénu v oblasti vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Hasiči si tak vyzkoušeli jak samotné ovládání vozidla ve zúžených prostorech, tak jeho průjezdnost terénem, způsob sjíždění prudkých kopců i samotnou přepravu osob. V základním vybavení stroje nechybí hasicí přístroje, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárnička, rozbíječ skla a řezač pásů. Do úchytů lze umístit i standardní dýchací přístroje."

Vozidlo je osazeno řadovým čtyřválcovým vznětovým motorem o objemu 2,2 litrů a výkonu 132 kW. Stroj s ním dosahuje rychlosti až 70 km/h. Má automatickou šestistupňovou převodovku s terénní redukcí. A spotřebuje přibližně 10 litrů nafty za hodinu.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "První modely BV206 sjely z výrobních linek firmy Hägglunds počátkem 70. let. Svou technickou spolehlivost a odolnost prokázal a dodnes stále prokazuje na všech světových kontinentech."

Každé z vozidel, které Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje využívá, stálo přes 5,3 milionu korun.

Nahlásit chybu


K tématu




Bartoň a Partner s.r.o. - pracoviště Nošovice, KONTAKTNÍ OSOBA PhDr. Martin Dudák, tel. 735 171 157, martin.dudak@bartonapartner.cz
Nošovice
od 7 088 Kč/měsíc

Detail

Martin Burda - pracoviště
Třinec
od 18 900 do 18 900 Kč/měsíc

Detail

Nej.cz s.r.o. - pracoviště
Třinec
od 34 000 do 40 000 Kč/měsíc

Detail
Hasiči z Frýdku-Místku trénovali jízdu na sněhu s pásovým vozidlem Hägglunds BV206
Vydáno 7. února 2022 12:47, Frýdek-Místek, Jiří Cileček
Profesionální hasiči z Frýdku-Místku mají za sebou neobvyklé cvičení. Zdokonalovali se v ovládání a jízdě s pásovým vozidlem BV206 v terénu. Během tří dnů si všechny směny vyzkoušely nácvik jízdy v zasněženém terénu kolem vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje disponuje dvěma pásovými vozidly Hägglunds BV206, které pořídil v roce 2018 v rámci projektu Zvýšení připravenosti Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení a řízení rizik způsobených změnou klimatu.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Jedno z vozidel je dislokováno na stanici v Bruntálu, druhé ve Frýdku-Místku - tedy v lokalitách, v jejichž hasebním obvodu jsou rozsáhlé hornaté oblasti a těžko přístupný terén. Stroje jsou určeny jak pro dopravu hasičů, tak pro evakuaci a transport zraněných či zachraňovaných osob. V podlaze nákladového prostoru jsou oka pro uchycení transportních nosítek, která jsou standardní výbavou stroje."

Současné počasí využili k výcviku hasiči právě ze stanice ve Frýdku-Místku. Díky vstřícnosti Biskupských lesů se mohly všechny tři směny od středy 2. února až do pátku vystřídat v nácviku jízdy v zasněženém terénu v oblasti vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Hasiči si tak vyzkoušeli jak samotné ovládání vozidla ve zúžených prostorech, tak jeho průjezdnost terénem, způsob sjíždění prudkých kopců i samotnou přepravu osob. V základním vybavení stroje nechybí hasicí přístroje, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárnička, rozbíječ skla a řezač pásů. Do úchytů lze umístit i standardní dýchací přístroje."

Vozidlo je osazeno řadovým čtyřválcovým vznětovým motorem o objemu 2,2 litrů a výkonu 132 kW. Stroj s ním dosahuje rychlosti až 70 km/h. Má automatickou šestistupňovou převodovku s terénní redukcí. A spotřebuje přibližně 10 litrů nafty za hodinu.

Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "První modely BV206 sjely z výrobních linek firmy Hägglunds počátkem 70. let. Svou technickou spolehlivost a odolnost prokázal a dodnes stále prokazuje na všech světových kontinentech."

Každé z vozidel, které Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje využívá, stálo přes 5,3 milionu korun.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/frydeckomistecko/frydek-mistek/11000029759/hasici-z-frydkumistku-trenovali-jizdu-na-snehu-s-pasovym-vozidlem-hagglunds-bv206