Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje disponuje dvěma pásovými vozidly Hägglunds BV206, které pořídil v roce 2018 v rámci projektu Zvýšení připravenosti Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení a řízení rizik způsobených změnou klimatu.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Jedno z vozidel je dislokováno na stanici v Bruntálu, druhé ve Frýdku-Místku - tedy v lokalitách, v jejichž hasebním obvodu jsou rozsáhlé hornaté oblasti a těžko přístupný terén. Stroje jsou určeny jak pro dopravu hasičů, tak pro evakuaci a transport zraněných či zachraňovaných osob. V podlaze nákladového prostoru jsou oka pro uchycení transportních nosítek, která jsou standardní výbavou stroje."
Současné počasí využili k výcviku hasiči právě ze stanice ve Frýdku-Místku. Díky vstřícnosti Biskupských lesů se mohly všechny tři směny od středy 2. února až do pátku vystřídat v nácviku jízdy v zasněženém terénu v oblasti vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Hasiči si tak vyzkoušeli jak samotné ovládání vozidla ve zúžených prostorech, tak jeho průjezdnost terénem, způsob sjíždění prudkých kopců i samotnou přepravu osob. V základním vybavení stroje nechybí hasicí přístroje, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárnička, rozbíječ skla a řezač pásů. Do úchytů lze umístit i standardní dýchací přístroje."
Vozidlo je osazeno řadovým čtyřválcovým vznětovým motorem o objemu 2,2 litrů a výkonu 132 kW. Stroj s ním dosahuje rychlosti až 70 km/h. Má automatickou šestistupňovou převodovku s terénní redukcí. A spotřebuje přibližně 10 litrů nafty za hodinu.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "První modely BV206 sjely z výrobních linek firmy Hägglunds počátkem 70. let. Svou technickou spolehlivost a odolnost prokázal a dodnes stále prokazuje na všech světových kontinentech."
Každé z vozidel, které Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje využívá, stálo přes 5,3 milionu korun.