23 dětí usedlo do lavice v I. A na 2. Základní škole ve Frýdku-Místku. S dětmi tady začínají tradičně hrou a pohádkovou tematikou.
Lucie Lokajová, třídní učitelka I. A, 2. ZŠ F-M: "Vzhledem k tomu, že máme tady na škole, všechny třídy na prvním stupni, nějaké celoroční téma, tak my s kolegyněmi to pojmeme rovnou v kostýmech, že nás děti poznají. Takže u nás je viditelné, že máme celoroční projekt na téma Večerníček."
2. Základní škola je po dvou mateřinkách a 1. Základní škole ve městě další v pořadí, která se s dětmi zapojí do projektu inovativního vzdělávání s názvem Začít spolu. V rámci něj se budou moci děti zaměřit jednou týdně pouze na to, co je nejvíce zajímá.
Lucie Lokajová, třídní učitelka I. A, 2. ZŠ F-M: "Těch center aktivit může být nespočet. Ať už atelier, matematika, český jazyk, pokusy, objevy a různé další."
Anketa děti: 1.) Na co se nejvíc těšíš? – "Až se budu učit." 2.) "Že můžeme dělat zábavu, můžeme se tam smát. Jak se zlobí, tak se to nedělá." 3.) "Na matiku." – Na matematiku? A máš tady nějaké kamarády? – "Ze školky Aničku."
Lucie Lokajová, třídní učitelka I. A, 2. ZŠ F-M: "Důležitý prvek v tom Začít spolu je, že dítě se učí samostatnosti. Já jsem jenom takový koordinátor v té třídě."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Já jsem moc rád, že o tento projekt zájem a další třída se otevírá právě tady na 2. Základní škole. A věřím, že tato nová metoda není jenom v plenkách, ale jednou se stane součástí vzdělávání na všech školách, které ve městě zřizujeme."
Anketa rodiče: 1.) "Je to pro nás velký den, protože první dítě nám jde do školy a vybrali jsme si 2. Základní školu, protože nám to přijde tady velice příjemné. A myslím, že ty pocity budeme teprve zpracovávat. Ale je to zase jeden mezník v životě naší celé rodiny."
Anketa rodiče: 2.) "To je první, první dítě v první třídě. Krásné."
Anketa rodiče: 3.) "My máme první dítě ve škole. Přestěhovali jsme se právě ze Slovenska a vnímáme to pozitivně. Těšíme se, malý se velmi těší." – Co říkáte na ten nový projekt Začít spolu? – "To se nám velmi líbilo. Proto jsme i tuto školu si vybrali, protože tady mají takovou možnost. Takže za mě úplně super."
Lucie Lokajová, třídní učitelka I. A, 2. ZŠ F-M: "Další důležitý prvek je hodnocení. Děti nehodnotíme známkami, ale slovním hodnocením. Je to takové formativní hodnocení. A my děti budeme učit to, že chyba není špatně, ale naopak se z té chyby poučit a od toho právě je i to slovní hodnocení. Že je povedeme k tomu, proč to bylo špatně a kde ta chyba nastala. Ale naopak to není nic negativního. Povzbuzující je přijít na tu příčinu, proč udělaly tu chybu."
Ve Frýdku-Místku bylo letos do prvních tříd zapsáno 481 dětí, což je o 4 desítky méně než v předchozí rok.