Řízení a dohled nad křižovatkami ve Frýdku-Místku má na starost dispečink veřejného osvětlení na technických službách. Ten aktuálně prochází modernizací. Prvním krokem je výměna starých počítačů a řídícího softwaru.
Radomír Pecka, Technické služby Frýdek-Místek: "Ta technologie je už tak stará, že nejde nijak rozšířit na dnešní moderní technologie. Nejde řídit preferenci dopravy, MHD, nejde řídit IZS."
Jan Karczmarczyk, ZZS MSK, ředitel ÚO Frýdek-Místek: "Situace se trošku zlepšila díky obchvatu, samozřejmě, protože ten provoz klesnul, ale ten průjezd křižovatkami, především vlastně na tu největší křižovatku, Ostravská a Hlavní, tak to je, to vždycky byl problém, a bude. Protože ten provoz je obrovský."
Systém už nyní sám dynamicky řídí 11 křižovatek ve městě. Sleduje zatížení a podle toho upravuje intervaly zelené a červené.
Jan Karczmarczyk, ZZS MSK, ředitel ÚO Frýdek-Místek: "Prozatím telematika tak, jak funguje, vlastně funguje na příjezd ke křižovatce jakéhokoliv vozidla, především v nočních hodinách nebo při nižším provozu, pak jako to funguje dobře."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Co nejplynuleji propouští auta městem, pokud to mám říct jednoduše. Pokud by nebyla, tak je samozřejmě na mnoha místech zácpa, jsou tam fronty a tak dále. Ale ten systém umožní do budoucna například i přednostní průjezd integrovaného záchranného systému."
Radomír Pecka, Technické služby Frýdek-Místek: "Nová dopravní centrála bude v dalších krocích jakoby poskytovat možnosti preference vozidel IZS a preference MHD. To znamená, že sanitky nebo hasiči, když pojedou, ta křižovatka bude s tím autem komunikovat a pustí jim zelenou předtím, než přijedou na tu křižovatku a vlastně oni už budou mít ten směr volný a vlastně budou plynulé a bezpečně."
Řidiči ale stále musí mít na paměti, že musejí vozidlům IZS vytvářet záchrannou uličku.
Jan Karczmarczyk, ZZS MSK, ředitel ÚO Frýdek-Místek: "Ta zelená není pro ně, ale pro nás. Takže začíná být problém. A pro nás zase. Oni nám musí tu cestu uvolnit, takže vzniká trošku taková komplikace, která myslím může nastat, Nevíme, jak to bude vypadat."
S modernizací křižovatek bude souviset také nutnost výměny signalizačních zařízení. To se bude muset nainstalovat i do vozidel, která bude třeba upřednostnit.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Ve městě budeme postupně rekonstruovat křižovatky a jelikož těch oprav, které nás čekají ve městě, je celá řada, tak tento rok jsme si zkoordinovali práce s Moravskoslezským krajem a měli bychom se dostat ke třem křižovatkám. Mimo jiné by mělo být spuštěné i levé odbočení z autobusového stanoviště bývalého."
Cílem je každopádně zajistit bezpečnost a plynulost dopravy ve městě. A především bezpečnost chodců.