Trochu jinou výuku první pomoci vyzkoušeli v Základní škole Komenského ve Frýdlantě nad Ostravicí. Starší žáci si pro své mladší spolužáky připravili scénky, ve kterých jim předvedli špatný postup záchrany a následně ukázali a vysvětlili, jak zraněnému pomoci správně.
Markéta Kohutová, školní metodik prevence: “V tomto školním roce naše škola realizuje projekt, který se jmenuje Komeňák sobě. Je to takový preventivní projekt, který je dotován i Moravskoslezským krajem, kdy je to dotace na podporu prevence rizikového chování dětí, rizikového chování žáků.”
Názorné ukázky první pomoci se dětem líbily. Samy mohly navrhovat správný postup první pomoci.
Markéta Kohutová, školní metodik prevence: “Starší žáci připravili scénky, kdy menším žákům ukazují, jak se chovat a jak reagovat při úrazech. Je to takovou interaktivní formou a věříme, že děti, když to vidí od starších spolužáků, tak si z toho možná i více zapamatují a je to pro ně taková přijatelnější forma, než je jenom poučovat a mentorovat.
Projekt Komeňák sobě bude ve frýdlantské škole pokračovat dalšími tématy, ve kterých straší žáci opět pobaví a současně poučí své mladší spolužáky.