Jana Pondělíčková, mluvčí magistrátu Havířov: „Proto, abychom zabránili střetům chodců s řidiči, se snažíme budovat další nové přechody, především dělené. Dalším významným nástrojem je nasvětlování stávajících přechodů pro chodce, například přechod na Národní třídě bude specifický v tom, že přímo v zebře budou takzvané blikače. Tento přechod bude velmi dobře viditelný."
Anketa, chodci: 1. „Nedávno na jednom přechodě přejeli paní, ty dělené přechody jsou bezpečnější, můžete tam zůstat uprostřed a počkat, až auta přejedou" 2. „Ty ostrůvky jsou dobré, protože, jak tady přecházíme, tak je to tady dost takové bezpečné."
Také na přechodu se světelnou signalizací si člověk nemůže být nikdy jist. Anketa, chodci: 1. „Mně se stalo asi před rokem, že mě srazilo auto, šla jsem normálně na signál zelené barvy na semaforu a z boku jela nějaká řidička a stejně to do mě navalila." 2. „Přechody určitě bezpečné nejsou." 3. „Když stojím s kočárkem na kraji silnice u přechodu pro chodce, skoro nikdy nám řidiči nezastaví. Vždycky musíme alespoň tím předním kolem popojet do cesty, aby viděli, že máme v plánu přejít."
Podle policie právě budování ostrůvků přispívá ke zklidnění dopravy. Aleš Cyrus, poručík, komunikační inženýr: „Havířov je oproti jiným městům přímý úsek, kde je nutné zpomalit dopravu. Od doby realizace středních dělících ostrůvků umístěných na komunikaci, nedošlo k žádné dopravní nehodě s účastí chodce."
Na nový přechod před Beskydem se městu podařilo získat 340 tisícovou dotaci. V příštím roce by mělo dojít k nasvícení stávajících zhruba 140 přechodů.