Od poloviny března mohli senioři a lidé se zdravotním postižením volat na magistrát, který jim i za pomoci humanitární organizace ADRA zajišťoval nákupy. Díky příznivému vývoji počtu nemocných a rozvolňování opatření služba končí.
"Sami vidíme, že intenzita nákupů silně klesla. Senioři si už sami chtějí zajišťovat nákupy, potřebují sociální kontakt, chodí ven. Je pravda, že na telefonní linky lidé volali nejen pro zajištění nákupů, ale mnohdy tam byly dotazy, které vůbec nesouvisely se zajištěním. Byly to dotazy na cestovní kanceláře, na holiče, vyvolávání fotografií. My jsme se s tím nějakým způsobem popasovali,” řekla vedoucí odboru sociálních věcí Bernarda Urbancová.
I ADRA už zaznamenává mnohem méně požadavků ze strany seniorů.
"Nicméně na našich stránkách pořád ještě máme kontakty a ještě to tak postupně necháme odeznít," řekla vedoucí Dobrovolnického centra ADRA Havířov Hana Čudová.
Jednu telefonní linku magistrát ale zachová.
"V provozu zůstává linka pro osoby v nařízené karanténě. Mění se pouze její pracovní doba, která bude v pracovní dny," doplnila mluvčí magistrátu Michaela Adamcová.
Radnice bere celou situaci kolem koronaviru jako velkou zkušenost. Díky zavedeným postupům by v případě druhé vlny byly jednotlivé odbory už lépe připraveny.