Život nevidomých je naprosto jiný, než prožívají zdraví lidé. Musí spoléhat na sluch, hmat, čich či svého čtyřnohého průvodce. Důležitá je i ohleduplnost okolí. Žáci základních škol v Havířově si mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je, když vnímají jen tmu a to v rámci projektu Rovné příležitosti - Místního akčního plánu pro vzdělávání.
Lenka Slowiková, finanční manažer projektu MAP II.: "Máme tady připravené tři stanoviště. U jednoho je nevidomá paní, která má s sebou vodícího psa. Dále si mohou vyzkoušet chůzi se slepeckou holí a dále si tady mohou vyzkoušet předměty, které usnadňují život nevidomým.”
Zajímavou zkušeností pro žáky bylo i seznámení s Braillovým písmem.
anketa: "Bylo to jako kdyby zajímavé, že si to mohou vše osahat a je to hrozně těžké být nevidomým.”
anketa: "Já jsem si zkoušel psát na přístroji. Myslím si, že to mají těžké, myslím si, že by sem se to nenaučil.”
anketa: “Mne překvapilo, že ten pes dokáže pomáhat, že to je i přítel člověka i dobrý pomocník, na kterého se můžete vždy spolehnout."
Po skončení projektu už děti měly lepší představu o životě lidí s hendikepem i o tom, jak se k nim chovat a třeba jim i pomoci.