Pokud nebude zprovozněn výtah, nemůže radnice v Havířově zahájit provoz denního stacionáře pro lidi se zdravotním a mentálním hendikepem. Kolaudace přestavby bývalých jeslí se přitom plánovala na konci léta minulého roku.
Město řeší na této stavbě velký problém. Ve výtahové šachtě se hromadí voda. Situace došla tak daleko, že radnice vypověděla zhotoviteli smlouvu. A nyní hledá řešení rychlé nápravy.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Tady těch problémů bylo více a postupně se je snažíme řešit. Zhotovitel měl končit již v srpnu a postupně mu nabíhala penalizace za pozdní předání díla a my jsme se snažili se zhotovitelem komunikovat, abychom zdárně dodělali dílo. Teď již to došlo do fáze, kdy jsme museli odstoupit od smlouvy, protože bychom rádi, aby Santé mohlo budovu od 1.5. užívat. S jejich přístupem by se nám to asi nepodařilo. Aby tato budova byla bezbariérová, ten výtah musí fungovat. To je stěžejní a bez tohoto výtahu, bez jeho funkčnosti, tento objekt nemůžeme předat. My už teď máme návrh řešení. Vyhloubíme vsakovací vrty, tady v prostoru výtahu uděláme keson. Ale je tady spousta dalších věcí. Třeba madla nejsou dodělaná, zábradlí chybí kolem schodiště a dalších více věcí, které je třeba dotáhnout.”
Jakým způsobem budete pokračovat s tou zhotovitelskou firmou?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Postupujeme podle smlouvy, protože účinnost smlouvy trvá i po odstoupení. Některá ustanovení jsou platná, budeme po nich požadovat penalizaci, která byla ze smlouvy a již jsme neviděli světlo na konci tunelu, že bychom to dodělali včas, a proto jsme přistoupili k tomuto kroku, že jsme odstoupili a budeme sami dokončovat stavbu. Pomáhají nám naše Technické služby a odborníci hydrogeologové a podobně.”
Město muselo intenzivně jednat i s krajským úřadem.
Stanislava Gorecká (ANO), náměstkyně primátora: "Je pravdou, že klienti měli kde být, kde docházet do služby, kterou provozujeme. Nicméně nám to způsobilo velké starosti právě v návaznosti na krajskou síť sociálních služeb. V podstatě tam je možno podat změnu registrace, nebo navýšení kapacity klientů vždy k určitému datu a bylo to tedy k 1.1. nebo k 1.7. Jen díky tomu, že nám krajský úřad vychází maximálně vstříc, tak to můžeme uskutečnit k 1.5., ale problémy jsou to velké a skutečně značná komplikace. Ne pro klienty, nemyslím si, že pro rodiče, ale určitě pro zaměstnance a pro celý ten systém, který ten sociální systém vyžadují.”
Město bude po zhotoviteli požadovat penále a není vyloučeno, že celý spor skončí u soudu.