Každý člověk, který navštíví havířovský magistrát, může ohodnotit, jak byl s vyřízením svého požadavku spokojen. A to jednoduše pomocí dotykového displeje na portálu spokojenosti.
Markéta Radová, projektová manažerka organizačního odboru: "Občan klikne na odpověď, jak byl spokojený dnes na úřadu. Nám se tyto odpovědi budou souhrnně načítat do jednotného systému, kde budeme sledovat, co je například zapotřebí zlepšit. S čím byl občan spokojen, nebo naopak nespokojen a následně tuto zpětnou vazbu poskytneme jednotlivým odborům, protože tady těch portálů bude po magistrátě osm a ty odbory potom mohou se zpětnou vazbou pracovat a zlepšovat své poskytované služby.”
anketa: “Já myslím, že jo, protože mnohdy jsou někteří nespokojeni. Já tu sice moc nechodím, ale myslím, že to je dobrá věc.” Vy sama také někdy ohodnotíte úředníky? “Já jsem celý život pracovala s lidmi, tak vím, že to není jednoduché. Spíše jsem taková umírněná v těchto věcech.”
anketa: “Já tu jdu jednou za rok zaplatit poplatky. Já s tím úřadem nemám takové problémy. Zatím ani nevím, koho bych hodnotila.”
anketa: “Já když jsem v práci, mám jednu práci a dělám ji. Tady úředníci naši mají tři práce a nedělají žádnou pořádně, ale mají za to peníze.” Takže budete využívat tady ten portál? “Jo budu.”
Portály budou například na odboru komunálních služeb, u evidence řidičských průkazů, či na odbor sociálních věcí. Tam mají ale obavy, že příliš kladné hodnocení nedostanou.
Bernarda Urbancová, vedoucí odboru sociálních věcí: “Spíše si myslím, že to budou ty negativní reakce, protože na sociálním odboru se řeší zejména nepříjemné situace, mnohdy konfliktním způsobem a lidi, když potřebují pomoc, tak pro tu pomoc musí něco udělat. A to se jim mnohdy nelíbí. Oni očekávají, že když přijdou za úředníkem, tak to úředník vše udělá za ně. Spíše si myslím, že bude převažovat ta negativní odpověď. Budou tam, doufám teda, že tam budou i ty pozitivní, ale myslím, že ty negativní budou převažovat.”
Magistrát využil na pořízení portálů dotační výzvu.
Markéta Radová, projektová manažerka organizačního odboru: "Běžnou součástí to určitě není, ale v rámci výzvy zpracované ministerstvem práce a sociálních věcí byla právě zveřejněná výzva efektivní veřejná správa, kde přímo se tato výzva zabývá inovativními prvky komunikace ve veřejné správě a jedním z těch prvků byly terminály spokojenosti. A Statutární město Havířov šlo touto cestou, aby je pořídilo a v rámci tohoto projektu pořídilo i komunikační strategii a například elektronickou úřední desku.”
Portály spokojenosti nyní jedou ve zkušebním provozu. Od března by měly být plně funkční.