Nedostatek parkovacích míst trápí mnoha města. V Havířově, kde je to možné, volí šikmé parkování s tím, že řidiči musí na místo zacouvat. Právě kvůli tomu čelí magistrát ze strany řidičů mnohdy kritice. Vysvětlení je však jednoduché. Bezpečnost.
Petr Sobek, odbor komunálních služeb: “Kolmá parkovací místa není možné vždy umístit, proto jako jediné možné řešení přichází šikmá parkovací místa. Řidič o způsobu parkování je informován dopravní značkou, která je umístěna na začátku parkoviště a mnoho řidičů bohužel neví, že symbol auta, jeho tvar odpovídá způsobu parkování. Jestli se zajíždí přední částí, nebo se zacouvává. Co se týče nacouvání na parkoviště, bylo už prokázáno, že je podstatně bezpečnější než najíždění přední částí a potom vycouvání do pruhu přijíždějících vozidel. Pokud dopravním značením je upraven způsob parkování, tak řidič se dopouští přestupku proti plynulosti silničního provozu a to už potom řeší policie jak státní, tak městská. Řidiči by si to měli uvědomit i z vlastního pohledu. Může se to stát i tomu dotyčnému řidiči. On zaparkuje správně a vedle něho se postaví neukázněný, který najede přední části do parkovacího místa a zadní části zablokuje rozhled a on potom sám bude mít problém vyjet z parkovacího místa, což ty výjezdy naslepo jsou velice nebezpečné. Víc udělat nemůžeme, než apelovat. Trestání řidičů městskou policii, nebo státní, je až ta poslední varianta.”
anketa: “Já bych tam asi zacouval spíše, zdá se mi to jednodušší i možná bezpečnější.”
anketa: “Je to bezpečnější, protože když vycouváváte ven, couváte do cesty a nevidíte. Já osobně vždy couvám na parkoviště.
anketa: “Na šikmém parkovišti couvat. Akorát ve směru jízdy, těžko říct, pak možná doleva uhnout, ale jinak by se mělo couvat.”
anketa: “Lidé tady jezdí rychleji než by měli, to možná potvrdila nehoda, která se stala támhle nedávno. Co se týče parkování, tak je těžké tady zaparkovat hlavně večer.”
Řidič, aby takto zaparkoval přední části vozidla, musí přejet plnou čáru. Je to v pořádku?
Petr Sobek, odbor komunálních služeb: “Při najíždění na místo mimo komunikaci může přejet plnou čáru. I když vyjíždí, tak se může stočit vlevo a může pokračovat a nemusí jet na nejbližší křižovatku, kde se otočí.”