Miroslav Černoušek, strážník: "To kolo je výhodné v tom, že je tiché, není ho slyšet. Takže, když provádíme kontrolu v nočních hodinách na parkovištích nebo v parcích, tak se můžeme přiblížit tak, aniž by ny nás pachatelé zareagovali dřív a upustili od své protiprávní činnosti."
A jak reagují na cyklohlídky občané? Miroslav Černoušek, strážník: "Já si myslím, že reakce lidí je spíše kladná. Protože vidí, že to není klasické vozidlo s hlídkou, kdy mají lidé nějak zafixované, že ta hlídka jenom jezdí v tom autě po městě, a že to je jediná jejich náplň, ale že i ta hlídka na kole má svůj význam."
Strážníci si hlídky na kolech vybrali dobrovolně a během služby najedou někdy až 45 kilometrů. Kola nemají žádnou speciální úpravu. Miroslav Černoušek, strážník: "V případě, že je někde dopravní nehoda, zajišťujeme provoz, takže vesta tady je reflexní, zastavovačka, lékarnička. Pokud přijedeme k osobě, která je lehce poraněna, tak můžeme poskytnout první pomoc, máme tady obvazy, náplasti. Zámek pokud se potřebujeme od kola vzdálit někam dál, tak si ho zajistíme zámkem, tak to je asi k té výbavě."
Ne vždy je činnost cyklohlídek zaměřena jen ve smyslu prevence. Martin Poremský, strážník: "Tak bylo to narušování veřejného pořádku v ulicích města, kdy skupinka mladíků se snažila poškodit kontejnery na odpad. Z jedné strany přijela autohlídka. Po jejím spatření skupinka začala utíkat. My jsme byli s kolegou poblíž, takže jsme přijeli z druhé strany a dotyčné jsme zadrželi a řešili protiprávní jednání dotyčných."