Takto dopadla před časem vrchní setra psychiatrického oddělení v havířovské nemocnici, po napadení agresitvním pacientem. Těch sice neubývá, nicméně personál se cítí nyní bezpečněji, a to díky ochrance. Ta je v nemocnici od září a rozhodně se nenudí.
Lubomír Lamoš, zaměstnanec ochranky: “Byl jsem zavolaný na psychiatrické oddělení, kde byl problém s pacientem, který se snažil utéct a sestry měly problém pacienta zvládnout”.
Agresivních lidí se nebojí jen zdravotníci, ale i ostatní pacienti. Právě i pro ně je přítomnost ochranky uklidňující.
Taťána Kršíková, vrchní sestra: “Bereme to s povděkem, protože za tu dobu už jsme dvakrát využili služeb ochranky. V obou případech se jednalo o pacienta, u kterého hrozila agrese. Ochranka zasáhla naprosto profesionálně”.
Nemocnice se rozhodla pořídit tlačítka tísňového volání i na další oddělení. Konkrétně na dialýzu. Celkově bude ochranka dohlížet na sedm pracovišť.
Rostislav Šimanský, technicko-provozní náměstek: “Jak se postupně ukazuje, tak se pacient stává agresivní. Při ošetření zdravotníky na dialýze dochází k verbálním napadením. Nechceme, aby docházelo také k fyzickému”.
Ochranka už několikrát také zasahovala na centrálním příjmu, kdy byli do nemocnice dovezeni opilí agresivní pacienti.