Žák druhé třídy Honza Nečekal, který je laicky řečeno hyperaktivní, se ještě nedávno nedokázal delší dobu soustředit na výuku, byl roztržitý, nepozorný. K odstranění tohoto problému havířovská ZŠ Na Nábřeží, jako jediná ve městě, využívá zvláštní metodu EEG Biofeedback.
Biofeedback je založen na snímání mozku za pomocí počítačových her. Dítě prostě jen sedí a myslí na objekt na obrazovce.
Jana Rosmarinová, speciální pedagog: „Ta metoda je založena na aktivním tréninku mozku, kdy to dítě bez pomoci joystiku, klávesnice nebo myši, ovládá svou vůlí, myšlenkou tu danou hru. A při další hře už mozek hledá další, nové, výhodnější způsoby k dosažení cíle, lepších bodů."
Honza Nečekal, žák ZŠ Na Nábřeží: „Musel jsem hodně myslet na to auto. Jde mi to a rád tady chodím."
Metoda je určena také pro děti s lehkou mozkovou dysfunkcí, dyslektiky, dysgrafiky, či jiné poruchy učení.
Jan Tomiczek, žák ZŠ Na Nábřeží: „Já mám nějakou poruchu učení, dyslexii, dysortografii nebo něco takového. Chodím tady asi dva roky a baví mě to."
EEG Biofeedback zavedl na škole ředitel Svatopluk Novák už v roce 2002. Metodu dětem s poruchami učení doporučují i samotné pedagogicko-psychologické poradny.
Svatopluk Novák, ředitel ZŠ Na Nábřeží: „Já jsem se v roce 2002 o této metodě dověděl a rovnou jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby na nějaké škole byla. Co se týče budoucnosti, tak zájem je mnohem větší než dokážeme pokrýt. Objevila se možnost využít grantů Evropských sociálních fondů. Takže jsme přihlášeni i přes tento grant. Mohli bychom ho využít a mohla by to používat ještě jedna základní škola v Havířově."
Město proto žádá o grant z Evropských fondů. Pokud finance získá, Biofeedback bude na další základní škole. Pokud se podaří grant získat, znamená to rovněž, že i škola Na Nábřeží může metodu nabídnou více dětem i z jiných zařízení.